سینا میرزامحمدی

آرامش، ثمره کلید واژه مدیریت در آموزش و پرورش آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)- در یک پروژه عمرانی، نقشه کشی، مکان یابی، هماهنگی شرکت های پیمانکار و عوامل اجرایی و برنامه ریزی قبل از ساخت قطعا سخت تر از ساخت از روی نقشه با عوامل مشخص است؛ اگر نظام تعلیم و تربیت را هم یک پروژه عمرانی بدانیم روز های قبل از آغاز سال تحصیلی همانند ایام قبل از ساخت پروژه عمرانی است که نیازمند برنامه ریزی دقیق و در عین حال همراه با فضای آرامش است.

کد مطلب: ۹۴۷۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد

سیستم آموزش و پرورش در جامعه کنونی همواره شاهد دگرگونی ها و جابجایی ها و مشکلات مرسوم خودش است نبود مدارس کافی، مدارس قدیمی ، کمبود نیروی انسانی، مشکلات معیشتی پرسنل، جابجایی ها و... از جمله مهم ترین این موضوعات هستند که قبل از شروع سال تحصیلی باید به سر انجام برسند.

گذر هر انسانی در جامعه قطعا روزی به مدرسه افتاده و می افتد؛ اگر اول مهر مدرسه، مدیر، معاون، معلم، نیمکت، کتاب و... همه جای خود هستند نشان از 6 ماه تلاش و برنامه ریزی است که مجموعه تصمیم گیر آموزش و پرورش انجام داده است.

سیستم تعلیم وتربیت در استان آذربایجان غربی امروز در بیش از 5 هزار مدرسه شکل می گیرد که دیگر خیری از بخشنامه بازی در آن ها نیست و مدرسه محوری در دستور کار قرار دارد و به نوعی آرامش حاکم بر همه جو های مدرسه است.

آموزش و پرورش در استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از اولین استان ها موضوع سازماندهی و ساماندهی را به سر انجام رسانیده تا با آرامش و بدون دغدغه روز های پایانی تابستان را برای برنامه ریزی صحیح و مناسب شروع سال تحصیلی سپری کند.

امروز دفتر مدیر کل آموزش و پرورش منهای مراجعات روتین مراجعه خاص دیگری ندارد و برعکس سال های دور خبری از تنش های مرسوم نیست و یک آرامش خاصی دارد.

بیش از 85 درصد دانش آموزان در مدارس خود ثبت نام کرده اند و نفرات باقی مانده نیز (که اکثرا دانش آموزان میان پایه بوده و روند ثبت نامشان طی شده است) طی روز های آتی تعیین و تکلیف می شوند و امسال یکی از سال های کم حاشیه آموزشی و پرورشی در موضوع ثبت نام دانش آموزان بوده و اطلاع رسانی های کافی برای توجیه اولیا دانش آموزان از روند ثبت نام صورت پذیرفته بود و روند ثبت نام نیز با آرامش خاصی طی شد.

این روزها حتی تغییر و تحولات در حوزه های مختلف در مجموعه آموزش و پرورش استان نیز بدون حاشیه و با کلید آرامش صورت می گیرد.

اگر امروز زنگ شروع سال تحصیلی در استان نواخته شود آموزش و پرورش استان با کم ترین مشکل کلاس ها را بر پا می کند که همه این ها نشان از یک برنامه ریزی دقیق و فعالیت یک تیم مدیریتی برنامه ریز در رأس امور آموزش و پرورش دارد که مدیرکل آموزش و پرورش در رأس این تیم و با اشرافیت عالی امورات مربوطه را مدیریت و آرامش را حاکم جو فضای آموزش و پرورش استان نموده است.

*مسئول نمایندگى خبرگزارى پانا در آذربایجان غربى

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار