تفاوت قند طبیعی و قند افزوده

تهران (پانا) - به زبان ساده، قند افزوده به قندی گفته می‌شود که به غذا می‌افزاییم، در حالی که قند طبیعی، قندی است که به‌طور طبیعی در غذا وجود دارد.

کد مطلب: ۹۴۶۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تفاوت قند طبیعی و قند افزوده

به‌گزارش خراسان، قند‌های طبیعی همان قند‌هایی هستند که در تمام میوه‌ها (تازه، منجمد، خشک شده، کنسروی)، اغلب محصولات لبنی (مانند شیر و ماست)، برخی از سبزیجات (مانند سیب‌زمینی شیرین و ذرت)، آب میوه‌ها و آب سبزیجات وجود دارد. این قند‌ها بخش طبیعی و ذاتی غذاست و کسی آن‌ها را اضافه نکرده است.

اما قند افزوده، قند‌هایی است که هنگام فرایند تولید، ساخته یا به مواد غذایی افزوده می‌شود. این قند‌ها گاهی به شکل خالص به‌عنوان عناصری که برای آماده‌سازی خمیر کیک‌ها و کلوچه‌ها کاربرد دارد ظاهر یا برای طعم و مزه دادن به محصول، به کار برده می‌شود.

مثلا گرانولا ممکن است دارای مقداری قند طبیعی گرفته شده از کشمش یا خرما همراه با مقداری قند افزوده برای شیرین کردن طعم آن باشد. سس گوجه فرنگی حاوی قند طبیعی گوجه فرنگی و اغلب مقداری قند سفید برای خنثی کردن اسیدیته‌ طبیعی گوجه فرنگی. ماست توت فرنگی حاوی قند طبیعی موجود در شیر، قند میوه (توت فرنگی) و قند افزوده (مانند شیره ذرت) است. شما باید بدانید محصولی که مصرف می‌کنید دارای چه میزان قند طبیعی و افزوده است، به‌همین دلیل برچسب محصولات غذایی اهمیت زیادی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار