سازمان ملل: نامه ایران در رابطه با تحریم ظریف در شورای امنیت به جریان افتاده است

تهران (پانا) - سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد تائید کرد که نامه نماینده ایران به سازمان ملل متحد در اعتراض به تحریم وزیر امورخارجه این کشور از سوی آمریکا به شورای امنیت ارائه شده است.

کد مطلب: ۹۴۵۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سازمان ملل: نامه ایران در رابطه با تحریم ظریف در شورای امنیت به جریان افتاده است

به گزارش ایسنا از شینهوا، استفان دوجاریک در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره نامه مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل در رابطه با تحریم وزیر امورخارجه ایران از سوی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل به جریان افتاده است.

او در ادامه خاطر نشان کرد که دبیرکل سازمان از تمام طرف‌ها می‌خواهد تا از هر اقدامی که وضعیت پر تنش کنونی را تشدید می‌کند، پرهیز کنند.

سطح اختلافات میان تهران و اشنگتن در یک سال گذشته از زمان خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و در پی آن، بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران شدت افزایش یافته است. آمریکا در جدیدترین اقدام خود علیه جمهوری اسلامی وزیر امورخارجه ایران را تحریم کرده است.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد روز گذشته نیز در یک کنفرانس خبری گفت که امیدوار است دولت آمریکا راجع به حضور یافتن محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، به مقررات این کشور به عنوان میزبان سازمان ملل پایبند باشد.

دوجاریک افزود: «باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه اتفاقی در مجمع عمومی می‌افتد، نمی‌توانم پیش‌بینی کنم اما سازمان ملل الزاماتی طبق توافق کشور میزبان دارد و مطابق اصول، ما امیدواریم هر کشوری که مشمول این مقررات می‌شود، طبق آن عمل کند.»

هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روز ۱۷ سپتامبر در نیویورک برگزار خواهد شد و مذاکرات در سطح بالا، مطابق برنامه از ۲۴ سپتامبر آغاز خواهد شد.

مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل طی نامه‌ای درباره تحریم ظریف به دبیرکل این سازمان تاکید کرد که تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا نقض فاحش اصول اساسی حقوق بین‌الملل و اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار