تردد روزانه ۳۰۰۰ مسافر از پایانه مرز رازی خوی

ارومیه(پانا)- مدیر کل حمل ونقل و پایانه های آذربایجان غربی گفت: روزانه بطور متوسط سه هزار نفر مسافر از مرز رازی تردد می‌کنند.

کد مطلب: ۹۴۳۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
تردد  روزانه ۳۰۰۰ مسافر از پایانه مرز رازی خوی

ارسلان شکری در جریان بازدید سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی از پایانه مرزی رازی اظهارداشت: پایانه رازی خوی در سال ۱۳۹۰ با ۱۰۰ هزار نفر مسافر آغاز و در حال حاضر بیش ازیک میلیون مسافر و حدود ۶۰ هزار خودرو از این پایانه تردد می کنند.

وی درخصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: فاز نخست پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال شامل ساحل سازی، احداث پل بر روی رودخانه، دیوار ساحلی و محوطه سازی به اتمام رسیده است.

شکری افزود: فاز دوم پروژه نیز شامل احداث ساختمان ایست اجباری، سردر ورودی به مرز، تاسیسات، و امکانات زیرساختی برای خدمات دهی به مسافران در قالب پروژه ۱۸ ماهه با اعتباری افزون بر ۲۲۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز در این بازدید بر کیفی سازی و تسریع در عملیات عمرانی پروژه و خدمت رسانی و تسهیل تردد مسافران در مرز تاکید کرد.

پیمان آرامون در سفر به شهرستان خوی با حضور در پایانه مرزی رازی از مراحل احداث پروژه سالن مسافری و آماده سازی محوطه بازدید کرد.

آذربایجان غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

کل پایانه های مرزی کشور ۲۲ مورد است که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار