ارسال لایحه ساماندهی صندوق‌های قرض الحسنه از سوی روحانی به مجلس

تهران (پانا) -  لایحه اصلاح ماده (۱۴) قانون برنامه ششم توسعه درخصوص ساماندهی نحوه فعالیت صندوق‌های قرض‌الحسنه، پس از تصویب در هیات دولت، از سوی رییس جمهوری برای طی مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

کد مطلب: ۹۴۳۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ارسال لایحه ساماندهی صندوق‌های قرض الحسنه از سوی روحانی به مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری امروز (چهارشنبه) لایحه اصلاح ماده (۱۴) قانون برنامه ششم توسعه درخصوص نحوه فعالیت صندوق‌های قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای و صندوق‌های قرض‌الحسنه زیر نظر سازمان اقتصاد اسلامی را که به پیشنهاد بانک مرکزی و به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده سودجویان از اعتماد و اموال‌عمومی در جلسه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ دولت به تصویب رسید جهت طی تشریفات قانونی به مجلس ارسال کرد.

مطابق این تصمیم، صندوق‌های قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای با جذب منابع سالانه تا ۳۰ میلیارد ریال و نیز صندوق‌های قرض‌الحسنه زیرنظر سازمان اقتصاد اسلامی در تمامی مراحل تأسیس، اعطای مجوز، نظارت بر فعالیت، تغییرات ثبتی، بازسازی، ادغام، انحلال و تصفیه، مشمول نظارت و اخذ مجوز از بانک مرکزی هستند.

بر همین اساس، این اقدام به منظور رفع مغایرت موجود میان قوانین احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و برنامه ششم توسعه صورت گرفت.

مطابق قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، تأسیس، ثبت، فعالیت و انحلال کلیه نهادهای پولی و اعتباری از جمله صندوق‌های قرض‌الحسنه با اخذ مجوز از بانک مرکزی و به موجب مقررات مصوب شورای پول و اعتبار امکان‌پذیر است در حالی که به موجب قانون برنامه ششم توسعه، صندوق‌های قرض‌الحسنه مربوط از اقدامات نظارتی بانک مرکزی مستثنی شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار