در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

امین زندگانی: وقتی بازیگر بر اساس تعداد فالوئرهایش انتخاب شود، فیلمنامه هم نمی‌تواند خوراک فرهنگی باشد

تهران (پانا) - امین زندگانی معتقد است در فضای فعلی سینمای کشور انتخاب بازیگران بر اساس حواشی صورت می‌گیرد و به همین دلیل حاصل کار هم نمی‌تواند ارزش فرهنگی چندانی داشته باشد.

کد مطلب: ۹۴۱۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
امین زندگانی: وقتی بازیگر بر اساس تعداد فالوئرهایش انتخاب شود، فیلمنامه هم نمی‌تواند خوراک فرهنگی باشد

امین زندگانی بازیگر سینما، تئاتر تلویزیون که تابستان امسال سریال «خانواده دکتر ماهان» را بر آنتن تلویزیون داشت در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره مشغله این روزهای خود بعد از اتمام سریال می‌گوید: اخیرا قراردادی برای یک کار تلویزیونی امضا کردم که اگر درست پیش برود در شهریورماه امسال پروژه شروع خواهد شد.

این بازیگر که به همراه همسرش الیکا عبدالرزاقی یک آموزشگاه بازیگری به نام آکادمی بازیگری «سینمایش» را اداره می‌کند درباره آن بخش از فعالیت‌های خود می‌گوید: این روزها تمام حواسم را برای بهتر شدن آموزشگاه متمرکز کرده‌ام.

وی افزود: قصد داریم تا پایان امسال نمایشی را باحضور هنرجویان آموزشگاه به صحنه ببریم. ما امیدواریم از طریق این مرکز آموزشی بتوانیم استعدادهای بازیگری بیشتری را به فضای هنری کشور معرفی کنیم. خصوصا در فضای فعلی حرفه بازیگری، که به جای استعداد و توانمندی، انتخاب بازیگران بر اساس حاشیه‌ها صورت می‌گیرد، تلاش می‌کنیم بچه‌های بااستعداد این عرصه را پیدا و برای شروع یک زندگی حرفه‌ای آماده کنیم.

امروز متن را بر اساس حاشیه درست می‌کنیم

این بازیگر با انتقاد از معیار قرار گرفتن حواشی اطراف هنرمندان خصوصا بازیگران گفت: در همه جای دنیا بازیگران را انتخاب می‌کنند تا تماشاگر را شگفت‌زده کنند و تیزر تبلیغاتی فیلم است که تماشاگر را به دیدن فیلم ترغیب می‌کند، ولی در اینجا بازیگر را بر اساس تعدا فالوئرها و اعمال او در فضای مجازی انتخاب می‌کنند و برای کشاندن تماشاگر به سینما هم به حاشیه‌سازی متوسل می‌شوند. یعنی وقتی فیلم آماده اکران می‌شود انتشار این خبرها در رسانه‌ها شروع می‌شود: پاره شدن پوستر فلان فیلم... سانسور صحنه‌های خانم بازیگر ایکس و این قبیل خبرها. امروز در واقع متن را بر اساس حاشیه درست می‌کنیم برای همین است که در زندگی ما هم همه چیز به حاشیه تبدیل شده است. دیگر اصل کار اهمیتی ندارد. این موضوع در دیگر شئون زندگی اجتماعی ما هم به چشم می‌خورد.

زندگانی اضافه کرد: فیلمسازی که بازیگرش را بر اساس تعداد فالوئرهایش انتخاب می‌کند فیلمنامه‌اش نیز لزوما نمی‌تواند خوراک فرهنگی باشد. شاید یک فست‌فود فرهنگی باشد. طبیعتا اسپانسر آن فیلم هم به جای اینکه بپرسد «اسم و برند خود را پای چه کاری می‌گذارم؟» می‌پرسد «چند نفر قرار است اسم و برند مرا پای کار ببینند؟» ارزش‌گذاری‌ها تغییر کرده، وگرنه ما امروز صاحب همان سینمایی هستیم که روزگاری «نار و نی» و «هامون» را ساخت، همان تلویزیونی که «سربداران» را ساخت.

بازیگر سریال «مختارنامه» و «معصومیت ازدست رفته» در پایان به مزیت‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی یک‌سری پرده‌پوشی‌ها و پنهان‌کاری‌ها را از بین برده است ولی نحوه مدیریت این فضا و امکاناتی که در اختیار ما می‌گذارد اهمیت بالایی دارد تا بتوانیم بهترین خروجی را از آن دریافت کنیم.

***

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار