اردوی یاوران ولایت پرورش دهنده دانش آموزان تراز انقلابی است

مشهد-(پانا) مسئول بسیج دانش آموزی خراسان رضوی در اختتامیه اردوی بسیج دانش آموزی گفت: یاوران ولایت باید مباحث تشکیلاتی و فرهنگی و تربیتی خودشان را در راستای ساختن دانش آموز تراز انقلابی اسلامی به نحو احسن انجام دهند.

کد مطلب: ۹۴۱۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اردوی یاوران ولایت پرورش دهنده دانش آموزان تراز انقلابی است

مهدی جعفری در حاشیه اختتامیه دومین دوره از اردوی پنج روزه خواهران بسیجی به خبرنگار پانا گفت: اردوی تشکیلاتی یاوران ولایت اردویی است که ما هرساله برای فرماندهان مقاومت بسیجی خود در طول سال تحصیلی برگزارش می‌کنیم.
وی افزود: ۱۳۰۰ نفر دانش آموز در طول سال تحصیلی به عنوان فرمانده واحد مقاومت بسیج مدرسه در متوسطه دوم کار تشکیلاتی خود را انجام می‌دهند و ما در این دوره آموزش های کار تشکیلاتی و فرآیند های آن که باید در طول سال تحصیلی اجرایی شوند را بررسی می‌کنیم.
جعفری گفت: این دوره تشکیلاتی توانمد سازی هر ساله در طول مدت تابستان در چهار دوره برگزار می‌شود که دو دوره مربوط به خواهران و دو دوره مربوط به برادران است.ما طی پنج روزی که خدمت این دانش آموزان هستیم کار های تشکیلاتی را تمرین می‌کنیم چرا که این دانش آموزان در طی ایام سال تحصیلی یکی از بازوان فرهنگی تربیتی هستند که در کنار مدیر و معاون پرورشی مدرسه برای جذب دانش آموزان به تشکل بسیج که تشکل فراگیری هم هست نقش حائز اهمیتی دارند.
وی افزود: در طول این پنج روز بچه ها فعالیت هایی که باید در مدارس اجرا کنند اعم از فعالیت های صبحگاهی، استفاده از ظرفیت تابلو اعلانات مدرسه به عنوان یک رسانه، استفاده از ساعات تفریح مدرسه برای جذب دانش آموزان به انجام فعالیت های تشکیلاتی، برگزاری نماز جماعت با کیفیت و اجرای هرچه بهتر برنامه ها در مراسم های خاص را تمرین کردند.
او اعلام کرد: آنها آموختند که چگونه از ظرفیت های توانی مدرسه بهره بگیرند چرا که الان تمام فرزندان ما در این اندیشه اند که برای انجام کاری باید تمام ابزار فراهم باشد اما این دانش آموزان یاد گرفتند که با دست خالی هم می‌توان کار کرد و در این پنج روز با استفاده از خلاقیت و انجام کار تیمی توانستند فعالیت های بسیار خوبی را رقم بزنند.
وی افزود: این اردو تمرینی بود برای اینکه این عزیزان یاد بگیرند که چگونه می‌توانند از ظرفیت های دانش آموزان دیگر در مدارس استفاده کنند و همچنین مباحث تشکیلاتی و فرهنگی و تربیتی خودشان را در راستای ساختن دانش آموز تراز انقلابی اسلامی به نحو احسن انجام دهند. در ضمن در این دوره بچه ها سبک زندگی ایرانی اسلامی را هم آموزش دیدند چرا که دختران امروز مادران فردا هستند و باید بدانند که چگونه زندگی را اداره کنند.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان رضوی گفت: مباحث معرفتی هم در گرده های معرفتی هر شب برای دانش آموزان تدارک دیده شده بود.همچین به تعاملات اجتماعی با جامعه هم پرداخته شد بچه ها از فضای اردوگاه خارج شدند و به بوستان ریحانه که فضایی سالم برای بانوان است جمع شدند و با سایر مردم ارتباط برقرار کرده و مهارت های خود را در معرض دید آنها قرار دادند.
جعفری گفت: در این اردو به مباحث مختلف معرفتی، اخلاقی و تربیتی هم پرداخته شد که انشاالله بچه ها بتوانند با این تمرین ها توانمندی های خودشان را برای خدمت به سایر همکلاسی ها ‌و هم مدرسه ای های خودشان به نحو احسن به اجرا بگذارند.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان رضوی گفت: نکته ای که برای ما مهم است آن است که بچه ها توانمندی های بسیار بالایی دارند و انصافا خلاق هستند و اگر بزرگ‌تر ها و کادر مدرسه و تمام و ماهایی که برای آنها بزرگ‌تر به شمار میرویم به آنها اعتماد و‌ اطمینان کنیم و بهشان مسئولیت واگذار کنیم و کمکشان کنیم قطعا این بچه ها می‌توانند اتفاقات بزرگی را در سطح مدرسه رقم بزنند تا بتوانیم با همت همین دانش آموزان از بسیاری از آسیب هایی که به خاطر مسائل و مشکلاتی که دانش آموزان دیگر با آنها رو به رو هستند، به وجود می آیند جلوگیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار