نوسانات سایر بخش‌های اقتصادی بازار مسکن را با وضعیت ابهام رو به رو کرده است

خبرگزاری پانا: یک کارشناس حوزه شهری گفت: نامشخص بودن وضعیت قیمت‌ها به خاطر نوساناتی که هم اکنون در سایر بخش‌های اقتصادی وجود دارد بازار مسکن را هم با وضعیت ابهام رو به رو کرده است.

کد مطلب: ۹۳۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محسن پیرهادی افزود: به دلیل نامشخص بودن وضعیت قیمت‌ها در سایر بخش‌های اقتصادی بازار مسکن هم با وضعیت ابهام رو به رو شده است و همین عامل باعث شده تا خرید و فروشی عملا در بازار مسکن صورت نگیرد.

این کاندیدای شورای شهر تهران اظهار داشت: هم اکنون خریداران به دنبال فرصتی برای کاهش قیمت‌ها و فروشندگان منتظر فرصتی برای افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن هستند.

وی با اشاره به اینکه مالکان ساختمان‌های تازه‌ساز در تهران با شروع سال جدید به خاطر تغییر قیمت‌ها در سال گذشته و امیدی که به تغییر دوباره آن دارند وسوسه شده و به تخلیه فایل‌های فروش در بنگاه‌های مسکن دامن زده‌اند، تصریح کرد: تحلیلگران بازار مسکن برای خاتمه این اوضاع، پیشنهاد تحریم بازار از جانب خریداران را مطرح کرده‌اند و می‌گویند اگر همچون بازار خودرو خریداران برای مدتی اقدام به خرید نکنند، فروشندگان ملک مجبور به عقب‌نشینی خواهند شد.

پیرهادی با اشاره به احداث مراکز خرید و فروش خودرو و ساماندهی قیمت‌ها، ادامه داد: با راه اندازی مراکز خرید و فروش خودرو تحت نظارت شهرداری، شاهد تفاوت قیمت میان نمایشگاه‌های خودرو و مراکز خرید و فروش خودرو و همچنین به تعادل رسیدن قیمت‌ها و عرضه محصولات با قیمت‌های مناسب برای مصرف کنندگان هستیم.

این کارشناس حوزه شهری با اشاره به اینکه امروزه اثبات شده است که مراکز خرید و فروش خودرو رویکرد مهمی را در تنظیم بازار خودرو دارند، تصریح کرد: در واقع این مراکز سبب به تعادل رسیدن قیمت‌ها و عرضه محصولات با قیمت‌های مناسب برای مصرف کنندگان می‌شوند.

محسن پیرهادی با اشاره به احداث مراکزی برای خرید و فروش مسکن، بیان داشت: فعالیت مراکزی برای خرید و فروش مسکن سبب می‌شود تا در شرایطی رقابتی؛ محصولات با قیمتی مناسب و با کیفیت عرضه گردد که این مهم، منافع خریدار و فروشنده را به همراه خواهد داشت، زیرا خریدار و فروشنده در شرایط رقابتی تولیدات خود را با کیفیت بهتر و قیمت کمتر و مناسب‌تری دریافت خواهند کرد.

پیرهادی خاطرنشان کرد: وجود این مراکز به عنوان بازاری برای خرید و فروش مسکن، سبب می‌شود تا سازندگان از سردرگمی و اتلاف وقت خود برای پیدا کردن بازار فروش و عرضه محصولات خود جلوگیری کرده و آنان با فراغ بال و خیالی آسوده؛ محصولات خود را برای فروش عرضه کنند.

منبع: فارس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار