در گفت‌وگو با پانا

کوروش باقری: اعتراضی به نتیجه انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری نداریم؛ تنها درخواست ما رعایت قانون است

تهران (پانا) - در حالی که 10 روز از زمان برگزاری انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری می‌گذرد، هنوز حکم رسمی ریاست علی مرادی بر مسند ریاست این فدراسیون صادر نشده است، موضوعی که باعث شده شایعه احتمال ابطال انتخابات تقویت شد. برخی از رقیبان علی مرادی در این انتخابات معتقدند او حد نصاب قانونی ریاست بر فدراسیون را در انتخابات به دست نیاورده است.

کد مطلب: ۹۲۹۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
کوروش باقری: اعتراضی به نتیجه انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری نداریم؛ تنها درخواست ما رعایت قانون است

کوروش باقری، سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری ایران که در این انتخابات برای ریاست فدراسیون نامزد شده بود در روز انتخابات به نفع سجاد انوشیروانی از کاندیداتوری کنار کشید. او در گفت‌وگو با پانا درباره نامه‌ برخی نامزد‌های ریاست فدراسیون وزنه‌برداری به وزیر ورزش و جوانان در اعتراض به نتیجه انتخابات گفت: علی مرادی در انتخابات با کسب 22 رأی به عنوان رئیس فدراسیون برای دومین بار انتخاب شد، اما موضوعی که ما در مورد آن اطلاعات کسب کردیم و به ما هم خبر دادند این است که در یک مجمع که 43 نفر حق روی دارند باید فرد انتخاب شده نیم رای دیگر هم به دست می‌آورد تا به عنوان رئیس انتخاب می‌شد؛ در واقع مرادی باید 22 و نیم روی کسب می‌کرد، تا به عنوان رئیس انتخاب می‌شد.

وی ادامه داد: حالا که مرادی ۲۲ روی آورده، حرف ما رعایت قانون است. ما هیچ اعتراضی به نتیجه نداریم، اما با توجه به تأکید مدیران وزارتخانه و اعضای مجمع، اینجا اشکال وجود دارد و فقط عزیزان می‌گویند که انتخابات قانونی برگزار شده است، ما هم از آنها انتظار داریم یک جواب منطقی و قانع کننده به ما بدهند. مرادی با 22 رای بیشترین شانس را پیدا کرد و حتی اگر انتخابات به دور دوم هم کشیده می‌شد، او بیشترین شانس را داشت، صحبت ما در اینجا روی شخص علی مرادی نیست، بلکه هدف ما اجرای قانون است.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری درباره صحبت‌های محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان که اعلام کرده بود انتخابات قانونی و سالم برگزار شد، گفت: همان‌طور که گفتم ما بحث شخصی با کسی نداریم. به هر حال شبهه‌ای در اجرای قانون به وجود آمده و باید برطرف شود تا در مجامع دیگر چنین اتفاقی نیفتاد، حرف ما هم اجرای قانون و برطرف شدن این مسائل است. اما صحبت‌هایی که مطرح شد مرا قانع نکرده است.

باقری در پاسخ به این سؤال که چرا در زمان مجمع به این موضوع اعتراض نکردند، اظهار کرد: خود من از این موضوع بی‌اطلاع بودم و بعد از انتخابات از طریق دوستانی که تجربه‌شان بیشتر است به این موضوع توجه کردم، ضمن اینکه قرار بود انتخابات با 44 عضو مجمع برگزار شود اما به دلیل نبود یکی از اعضا، این تغییرات هم پیش آمد.

وی ادامه داد: مشابه این اتفاق در فدراسیون تیراندازی رقم خورد که افراد با شکایت به مراجع قضایی خواستار برگزاری انتخابات در دور دوم بودند که این اتفاق هم رخ داد، در فدراسیون وزنه‌برداری برای من نتیجه اهمیت ندارد و تنها به این خاطر به این موضوع ورود کردم که قانع شوم. به نظرم این موضوع باید حل شود تا در مجامع دیگر شاهد آن نباشیم. ضمن اینکه من اطلاعی ندارم دیگر نامزدها این موضوع را از مراجع بالاتر پیگیری می‌کنند یا خیر.

نامزد ریاست فدراسیون وزنه‌برداری افزود: هدف ما برطرف کردن شبهات است. وقتی می‌بینیم میان اساسنامه‌ای که سال ۹۶ به امضای وزیر ورزش رسیده است با انتخاباتی که برگزار شد، شبهه و خلافی وجود دارد منتظر شنیدن توضیح قابل قبول هستیم و اینکه صرفاً بگوییم انتخابات درست است، کفایت نمی‌کند.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری در پایان درباره مصدومیت مجدد سهراب مرادی از ناحیه کتف گفت: به نظرم همان کسانی که طلای سهراب را در المپیک حاصل زحمات خودشان می‌دانند، مسئولیت مصدومیت مرادی هم برعهده آن‌ها است. همه ما ناراحتیم،امکان این وجود داشت که با نظم بیشتر از این اتفاق جلوگیری کنیم. اینکه برخی از آقایان می‌گویند مصدومیت مرادی تقصیر خودش است و کادر فنی مقصر نیست، ناراحت کننده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار