سفر معاون رئیس جمهور به فارس

جهانگیری: کارخانه آلومینیوم جنوب دستاورد برجام است

لامرد ( پانا )- معاون اول رییس جمهور در نشست بررسی توسعه اقتصادی فارس گفت: درحال حاضر یک دوره دو ساله از دولت دوازدهم پیش رو باقی مانده و تعداد زیادی طرح‌های نیمه تمام در کشور وجود دارد که باید تلاش کنیم با برطرف کردن موانع پیش روی اتمام طرح‌های نیمه تمامی که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند، این طرح‌های مهم و تاثیر گذار تا پایان عمر دولت دوازدهم به نتیجه برسند.

کد مطلب: ۹۲۷۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
جهانگیری: کارخانه آلومینیوم جنوب دستاورد برجام است

اسحاق جهانگیری معاون رئیس جمهور در جلسه بررسی توسعه اقتصادی جنوب استان فارس که در شهرستان لامرد برگزار شد با اشاره به تغییر دولت ها و توقف پروژه ها اظهار داشت: معمولا با تغییر دولت ها، روند تکمیل برخی طرح های نیمه تمام دست خوش تغییرات شده و ممکن است تعدادی از پروژه ها و سرمایه گذاری های مهم متوقف شوند و یا گاهی تکمیل آنها سالها به طول بیانجامد.

وی با اشاره به توطئه ها و فشارهای آمریکا بر ملت ایران به منظور فروپاشی نظام و ضربه زدن به کشور خاطر نشان کرد: مهمترین هدف آمریکا از اعمال تحریم ها فروپاشی نظام و ضربه زدن به ایران بود و حداقل هدفی که دنبال می کردند این بود که بتوانند اقتصاد کشور را با فروپاشی و اخلال مواجه کنند که به فضل الهی در رسیدن به این اهداف موفق نشدند اما تلاش کردند که با اخلال در واردات برخی قطعات مورد نیاز طرح ها و پروژه های مهم، روند توسعه کشور را متوقف کنند.

جهانگیری اضافه کرد: در گزارشی آمده بود که سازمان سیا آمریکا ماموریت داشت که در اجرای برنامه های توسعه کشورهای بلوک شرق اخلال ایجاد کرده و چهره مدیرانی که به دنبال توسعه و اجرای کارهای بزرگ بودند را تخریب کند.

معان اول رییس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به بازدید از شرکت پترو پیمان دانا در شهرستان مهر خاطر نشان کرد: براساس گزارش ها، از اکنون تا اوایل سال 1400 زمان جهش صنعت پتروشیمی است و اگر 20 طرح مهم پتروشیمی که در کشور در دست اجرا است به اتمام و بهره برداری برسد، ظرفیت پتروشیمی ایران از 60 میلیون تن به 90 میلیون تن خواهد رسید که اتفاقی کم سابقه در کشور خواهد بود.

جهانگیری با اشاره به بازدید خود از مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به عنوان یکی از دستاوردهای برجام عنوان کرد و گفت: احداث این کارخانه از سالهای گذشته مورد بحث بود و احداث این کارخانه در شهرستان لامرد را می توان یکی از دستاوردهای برجام برشمرد چرا که پس از برجام بیش از یک میلیارد دلار از طریق فاینانس و گشایش ال سی برای این کارخانه سرمایه گذاری شد و خوشبختانه امروز تقریباً تکمیل شده و می تواند ظرف چند ماه آینده به عنوان یکی از مدرن ترین کارخانه آلومینیوم کشور کار خود را آغاز کند.

وی آلومینیوم را از فلزات مهم رنگی که نقش تعیین کننده ای در همه رشته های صنعتی دارد برشمرد و خاطر نشان کرد: وقتی ایران در دهه چهل کارخانه آلومینیوم اراک را راه اندازی کرد هیچ کشوری در منطقه تولید آلومینیوم نداشت اما پس از آن روند توسعه این صنعت در کشور با کندی مواجه شد چرا که مواد اولیه مورد نیاز این صنعت وارداتی است.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه راه اندازی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب می تواند روند توسعه شهرستان لامرد،‌استان فارس و حتی کشور را تسریع کند، گفت: ظرفیت های صنعتی موجود در این منطقه نه تنها به پیشرفت استان کمک می کند بلکه می تواند کشور را وارد دوره جهش صنعتی کند.

در این جلسه استاندار فارس نیز گزارشی از برنامه های اجرا شده در راستای رونق تولید، سرمایه گذاری و کمک به معیشت مردم استان ارائه کرد و گفت: کمک به واحدهای تولیدی و فعالیت مجدد بنگاه های اقتصادی که با توقف مواجه شده اند نیز در دستور کار استان بوده و با دستاوردهای خوبی همراه بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار