معاون قضایی دادستانی کل کشور: قانون در کشور ما در مهجوریت و مظلومیت قراردارد

اسلامشهر(پانا) - معاون قضایی دادستانی کل کشور در اسلامشهر گفت :با حضور حجت الاسلام رئیسی در ریاست قوه قضاییه عزم جزم داریم ،مطالبات مردم را در از بین پلشتی و زشتیها تا آخر پیگیری کنیم .

کد مطلب: ۹۲۷۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون قضایی دادستانی کل کشور: قانون در کشور ما در مهجوریت و مظلومیت قراردارد

حشمتی مهذب در سخنانی در همایش بزرگ حافظان و پاسداران حوزه زمین ویژه شهرستانهای غرب استان در سالن همایشهای فرمانداری اسلامشهرباگرامیداشت ایام پربرکت دهه کرامت به تشریح مشکلات اساسی در کشور پرداخت و افزود: مردم در منظر ما مسئولین جایگاه مناسبی نداشته و در بسیاری موارد اگر به سخنان مردم گوش فرا دهیم از انحرافات و آسیب‌ها جلوگیری خواهد شد .

او در ادامه گفت: مورد بعدی مهجوریت و مظلومیت قانون در کشور است وافرادبا دور زدن قانون وهزینه های هنگفت به اهداف نامشروع میرسند و بازداشت و حتی اعدام هم میشوند و نظم دراجرای قانون نداریم و احترام به قانون حرکت فرهنگی میخواهد وبا همایش و سمینار راه به جایی نخواهیم برد.

او مشکل سوم را عدم شفافیت در درگاه و سامانه‌ها دانست و بیان داشت: اطلاعات کافی در زمینه‌های مختلف به نظر عام نمیرسد و فقط افراد خصوصی اطلاع پیدا میکنندو اگر ادارات و نهادها با لینک به هم متصل شوند، مردم از خیلی قوانین اطلاع پیدا خواهند کرد.

حشمتی مهذب به ارائه مواردی از عدم توجه به قانون پرداخت و اذعان داشت: خسارات فراوان در سیل امسال ناشی از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه ها بود و در موردی دیگر طبق قانون سال 59 اجازه احداث پروژه‌های عمرانی تا یک میلیون هکتار را در اراضی داشتیم که با نادیده گرفتن قانون رقم به واگذاری شش میلیون هکتار افزایش یافت .

او اظهار داشت: اراضی کشاورزی را تغییر کاربری دادیم و به تالار عروسی تبدیل کردیم که این مورد در تخریب شالیزارها هم اتفاق افتادو در حالتی مهم ترمناطق آزاد وویژه تجاری را به مقامات به صورت غیر قانونی واگذار کردیم.

معاون قضایی دادستان کل کشوراذعان داشت: سالانه 12000هکتار تغییر کاربری داریم و در زمینه فرسایش خاک تا سه برابر کشورهای آسیایی ضرر میبینیم.

او خاطر نشان کرد: با حضورحجت الاسلام رئیسی در ریاست قوه قضاییه عزم جزم داریم ،مطالبات مردم را در از بین پلشتی و زشتیها تا آخر پیگیری کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار