استاندار کردستان:نشست‌های مشترک، مشکلات دوطرف را زودتر حل می‌کند

سنندج(پانا) - استاندار کردستان در کنفرانس خبری مشترک با استاندار سلمانیه، گفت: بخشی از مشکلاتی که دو طرف سعی در حل آن داریم، با نشست های مشترک زودتر به نتیجه می رسد.

کد مطلب: ۹۲۶۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کردستان:نشست‌های مشترک، مشکلات دوطرف را زودتر حل می‌کند

بهمن مرادنیا استاندار کردستان :ضمن تقدیر و تشکر از استاندار سلیمانیه به جهت حضور در کنگره مشاهیر کُرد و همچنین بازدید ۲ روزه از واحدهای تولیدی کردستان، جلسات تشکیل شده میان دوطرف در راستای بررسی مشکلات و ارائه راهکار را خوب ارزیابی کرد.
وی افزود: بازدیدها و جلسات این دو روز موجب شد طرفین به شناخت مناسبی از توانمندی ها و ظرفیت های یکدیگر دست پیدا کنند.
استاندار اذعان داشت: پیش تر نیز تفاهم نامه هایی میان دو استان منعقد شده که به آنها رجوع نکردم اما تفاهم نامه هایی که در زمان مسوولیت بنده منقعد شده، بخشی در حال اجراست و بخش دیگر در دست پیگیری است.
مرادنیا به موضوع مهم مرزها نیز اشاره کرد و گفت: کارهایی در دست اقدام است و قرار شده مرز سیرانبند تا ۲ هفته آینده بازگشایی می شود و در خصوص سیف سقز نیز به مجوز حکومت مرکزی عراق نیاز است.
وی همچنین از ایجاد شهرک صنعتی مشترک میان کردستان و سلیمانیه خبر داد و افزود: این اقدام مشترک بسیار خوبی است و قرار شده هرچه سریعتر اقدام به جانمایی کنیم.
مرادنیا در این خصوص یادآور شد: در سفر رییس جمهور محترم به بغداد طی تفاهم نامه امضا شده مقرر شد ۲ شهرک صنعتی مشترک ایجاد شود که یکی در خوزستان و دیگری در کردستان خواهد بود.
استاندار کر ستان در ادامه اظهار داشت: در نشست های این سفر در خصوص راه آهن نیز بحث هایی صورت گرفت و مقرر شد دکتر هه وال ابوبکر از طریق حکومت مرکزی پیگیری نمایند تا با استفاده از فاینانس راه آهن سنندج همدان تا مریوان و مرز باشماق ادامه یابد.
وی اجرای مفاد تفاهم نامه امضا شده در این سفر را زمانبر دانست و گفت: هیاتی از دو طرف مسوول پیگیری اجرای آن شده اند.
به گفته بهمن مرادنیا تسریع در ترددهای مرزی از سوی دوطرف و پیگیری ضمانت های سرمایه گذاری از سوی استاندار سلیمانیه از دیگر توافقات میان دوطرف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار