5 درصد افزایش جذب دانش آموزان در اوقات فراغت نسبت به سال قبل

اصفهان (پانا) - رییس اداره فرهنگی،هنری و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش اصفهان در گفتگو با خبرنگار پانا از برنامه های ویژه اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۶۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
5 درصد افزایش جذب دانش آموزان در اوقات فراغت نسبت به سال قبل

مرتضی شکری از جذب بیش از 30 درصد از دانش آموزان در پایگاه های اوقات فراغت خبر داد و گفت:سال گذشته حدود 250 هزار دانش آموز در حدود 1700 پایگاه جذب شدند.در سال جدید پیشبینی شده است که این جذب حدود 5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.
وی افزود:جلسه ای تحت عنوان جلسه ستادی اوقات فراغت را در فروردین ماه با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و اعضا تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.
شکری در ادامه گفت:تمام ادارات داخلی و نهاد های بیرونی از جمله کانون پرورش فکری کودکان،سازمان ورزش و جوانان،سازمان دانش آموزی،اتحادیه انجمن های اسلامی،بسیج دانش آموزی و قسمت های داخلی اداره کل آموزش و پرورش برنامه های خود را برای اوقات فراغت در جلسه ارائه کردند و تمام تلاش برای ایجاد هم افزایی و افزایش بهره وری در اوقات فراغت دانش آموزان انجام شده است.
وی در خصوص دستور العمل و شیوه برگزاری اوقات فراغت گفت:مقرر شد از یکم تیر ماه که مراسم افتتاحیه در کانون امام خمینی انجام شد،به مدت 8هفته در پایگاه های اوقات فراغت شامل مدارس،کانون های فرهنگی تربیتی،دارالقرآن ها،فرهنگسراها،اردوگاه ها،مساجد و کانون های بسیج دانش آموزی کلاس های مربوطه در رشته های علمی،فرهنگی،ورزشی،هنری و اردویی تشکیل شود.
وی در پاسخ به برنامه های اردویی و مسابقات پیش رو گقت:در این خصوص اردوی زیارت اولی ها و اردوهای علوی،اعزام مسابقات فرهنگی هنری در مرحله کشوری و اعزام منتخبین فرهنگی و دانش آموز به کنگره پرسش مهر را در پیش داریم.
رییس اداره فرهنگی،هنری و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان با اشاره به همایش شوراهای دانش آموزی گفت:امسال میزبان همایش کشوری شوراهای دانش آموزی پسر هستیم که از 31 تیر تا 3 مردادماه در اردوگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
وی از طرح اردوهای جهادی هجرت 3 خبر داد و گفت:این طرح هم اکنون در حال برگزاری است و تا هفته دوم شهریور ماه ادامه دارد که دانش آموزان و فرهنگیان داوطلب در مدارس مورد نیاز شروع به فعالیت های عمرانی و بهسازی می نمایند.
گفتنی است در تابستان سال گذشته آموزش و پرورش استان اصفهان دستگاه برتر اوقات فراغت از نظر استانداری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار