امام جمعه لامرد تاکید کرد:

هوشیاری مسئولان دیپلماسی ایران مقابل دروغ های اروپایی ها

لامرد (پانا) - امام جمعه لامرد در خطبه های امروز نماز جمعه لامرد گفت: دستگاه های دیپلماسی ما باید در مقابل دروغ ها و بازی های اروپایی ها فعال تر ، محکم تر . هوشیار تر عمل کنند.

کد مطلب: ۹۲۶۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
هوشیاری مسئولان دیپلماسی ایران مقابل دروغ های اروپایی ها

حجت الاسلام علی حسین زاده در خطبه های امروز نماز جمعه لامرد با بیان اینکه تقوا الهی زمینه هویت و شخصیت سازی انسان را فراهم می سازد اظهار کرد: انسان هایی که تقوای الهی پیشه کرده اند دارای یک هویت و شخصیت هستند و این امر انسان را در مسیر سعادت دنیا و آخرت قرار می دهد.

امام جمعه لامرد با اشاره به دهه کرامت و سالروز تولد کریمه "اهل بیت" حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر اذعان کرد: امام صادق (ع) پس از مژده ولادت حضرت معصومه (س) فرمودند: کسی که حضرت معصومه (س) را زیارت کند در حالی که آگاه و متوجه شأن و منزلت او باشد به بهشت می‌رود و این حدیث نشان دهنده مقام کرامت و شفاعت حضرت معصومه(س) است.

وی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران حج و زیارت با بیان اینکه حج به عنوان یک نمونه کوچک از جامعه اسلامی برتر است، تصریح کرد: اگر ما بخواهیم مولفه های تمدن نوین اسلامی را معرفی کنیم، جریان حج نمود تمدن نوین اسلامی است.

حسین زاده سفر حج را یک جریان اجتماعی سیاسی عظیم در جهان اسلام دانست و اظهار داشت:حج مظهر حیات اجتماعی و دارای ابعاد مختلف سیاسی است.

امام جمعه لامرد معنویت سفر حج را بسیار مهم دانست و بیان داشت: روز عرفه در صحرای سوزان و گرم عربستان میلیون ها مسلمان در کنار یک دیگر جمع می شوند که این نشان دهنده روحیات احساسی و عاطفی این اجتماع بزرگ است.

وی با بیان اینکه دشمن امروز برای شکستن صفوف مسلمانان متحد شده است، افزود: زائران باید صبر و از خودگذشتگی در سفر حج پیشه کنند چرا که سفر و اعمال حج بسیار سخت است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان لامرد با بیان اینکه دفاع از مظلومین یکی از ابعاد مهم سیاسی سفر حج است، خاطر نشان کرد: دفاع از فلسطین ، یمن در کنار خانه خدا و در این اجتماع بزرگ مسلمانان بسیار مهم است.

حسین زاده با اشاره به اینکه عربستان سعودی باید متوجه باشد که خانه خدا در جغرافیای عربستان هست اما همه مسلمانان نسبت به آن حق دارند، تاکید کرد: مسئولان عربستان سعودی باید امنیت تمام مسلمانان و حجاج را تامین کنند که انشالله به سلامتی اعمال خود را انجام دهند.

وی در خصوص خرید سوغات ها و بازار های عربستان سعودی خطاب به زائران خانه خدا توصیه کرد: اگر خرید سوغات ها در جهت تامین نیاز مشکلات مالی بیماران، تهیه جهیزیه جوانان و اموراتی که منفعت عمومی داشته باشد جهت گیری شود بسیار ارزشمند است و مردم تنها توقع دعای خیر از شما زائران دارند.

امام جمعه لامرد ادامه داد: ما مخالف خریدن سوغات نیستیم اما می گویم وقت ارزشمند روزهای مهمانی خداوند را در بازار های عربستان از دست ندهید و برای خرید سوغات از اجناس درون کشور استفاده کنید تا در رونق بازار شریک باشید.

اینستکس محور دیگر سخنان حجت الاسلام علی حسین زاده امام جمعه شهر لامرد قرار گرفت و وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی تصمیم گرفته است از تعهدات برجامی خود کم کند چرا که اروپا از تعهدات خود عقب کشیدند، اظهار کرد: دستگاه های دیپلماسی ما باید در مقابل دروغ ها و بازی های اروپایی ها فعال تر و محکم تر عمل کنند.

حسین زاده با اشاره به خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها و برهم ریختن روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با اروپا، تصریح کرد: با توجه به تذکر جمهوری اسلامی ایران به کشور های اروپایی در خصوص آغاز گام دوم تعهدات هسته ای این کشور ها و اجرای تعهدات هسته ای توسط ایران و بازگشایی راه های تجارت ایران، تلاش اروپایی ها بر این بوده که با فعال کردن اینستکس بتوانند حرکت ایران در مسیر هسته ای را متوقف کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه هسته ای نباید متوقف بشویم ادامه داد: هر مسئول و دولت مردی که فکر می کند در این مسیر با دروغ های کشورهای اروپایی می تواند پیشرفت کند، اشتباه و تفکری غلط است.

امام جمعه لامرد با بیان اینکه اینستکس باید شامل تمامی اقلام مورد نیاز ایران را که در چهار چوب برجام برای ایران مجاز دانسته اند باشد، افزود: این موضوع برای آن است که تحریم کالاهای تحریمی برداشته شود اگر قرار است کالاهای غیر تحریمی باشد که نیازی به اینستکس ندارد.

خبرنگار/سیدمحمدحقایقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار