تحقق واژه تربیت هدف اصلی و نهایی سیستم آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تحقق واژه تربیت را اصلی ترین هدف و نقطه نهایی عملکردی آموزش و پرورش خواند.

کد مطلب: ۹۲۶۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تحقق واژه تربیت هدف اصلی و نهایی سیستم آموزش و پرورش است

قدرت اله قاسمی در نشست آموزشی و توجیهی کارشناسان فعالیت های اردویی و سازمان دانش آموزی مناطق 24 گانه که در سالن جلسات سازمان دانش آموزی برگزار شد به اهمیت بحث تربیت اشاره کرد و گفت: اهداف همه کنشگران تعلیم و تربیت با واژه مشترک "تربیت" گره خورده و آموزش و پرورش نسبت به دیگر فعالیتهای اجتماعی از اولویت خاصی بهره مند است.

وی ادامه داد: این توجه شدید که در سند تحول بنیادین نیز به عنوان هدف نهایی مجموعه آموزش و پرورش بیان شده است، بی دلیل نیست و بر منطقی قوی بنا شده است؛ دنیای امروز، تربیت فرزند را از نیازهای اولیه زندگی و معلمین و مربیان تربیتی را عاملین و در واقع مجریان این مهم طی مهمترین دوران فصل یادگیری نوجوانان و جوانان ، می شناسد.

قاسمی در رابطه با ملزومات تحقق این مهم نیزگفت : بذر واژه تربیت ابتدا باید در دل ها کاشته شود و سپس برای تبدیل این نهال به درختی تنومند از همه فرصت های موجود بهره جسته و برای ساختن آینده ای بهتر که وظیفه اصلی ما است حرکت کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی فعالیت های اردویی را بهترین و اثربخش ترین جریان تربیتی عنوان کرد و افزود : از برخی فعالیت های آموزش و پرورش به عنوان مدارس پنهان یاد می شود که اردو و و فعالیت های اردویی یکی از موارد به حساب می آید، بسیاری از رفتارهای تربیتی در فعالیت های اردویی و خارج از محیط کلاس و درس شکل می گیرند که مدیریت این بخش مهم برعهده مجموعه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش است.

قاسمی گفت: زیست اجتماعی، مشارکت پذیری، صبر و حمل شکیبایی، مسئولیت پذیری و آشنایی با شرایط سخت زندگی از جمله اهداف فعالیت های اردویی و در راستای تحقق یکی از رسالت های آموزش و پرورش یعنی" آشنایی انسان ها با قواعد زندگی " هستند.

وی افزود: بسیاری از لغزش و کارهای غلط همانند کارهای بزرگ با قدم اول محقق می شوند که ناهموارسازی این مسیر ها و جلوگیری از رخداد آن لغزش ها بر عهده مربیان پرورشی است و همه برنامه ریزی ها باید در این جهت صورت پذیرد.

رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه به رسالت سازمان دانش آموزی اشاره کرد و گفت: برنامه های سازمان دانش آموزی در حوزه تربیت اجتماعی و تقویت نگرش فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان به عنوان بخشی از فعالیت های تربیتی آموزش و پرورش است .

حسین عباس زاده ادامه داد: کمک واحد های پرورشی در سازمان سبب شده است بخش های مختلف سازمان دانش آموزی از جمله پیشتازان، مجلس شورای دانش آموزی و خبرگزاری پانا بصورت احسنت فعالیت های خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه سازمان دانش آموزی در طی چهار سال اخیر با فراز و نشیب های که داشته توانسته رسالت خود را به درستی انجام دهد، تاکید کرد: نظارت بر فعالیت بوفه های مدارس و پایگاه های تابستانی جزو اولویت های اساسی و مهم در جهت سلامت جسمی و روانی دانش آموزان است

عباس زاده با بیان اینکه خبرگزاری پانا امادگی کامل در جهت پوشش اخبار و فعالیت های اردویی و فرهنگی را دارد،ادامه داد: حضور دانش آموزان در خبرگزاری پانا یک جریان تربیتی - آموزشی است و دانش آموزان ضمن تحقق امر تربیت اجتماعی در جهت اطلاع رسانی مطالب و مستند سازی فعالیت های آموزش و پرورش و به خصوص برنامه هایی پرورشی فعالیت می کنند.

رییس اداره فرهنگی،هنری و اردویی آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این نشست به دقت و سرعت تحقق فعالیت های اردویی اشاره کرد و افزود: در فعالیت های اردویی سلامتی جسمی و رعایت قوانین مربوطه قبل تر از هر اولویتی مدنظر قرار دارد و مسئولین مربوطه در شهرستان ها در انتخاب مربیان و سرپرستان اردویی از کسانی که استعداد و پتانسیل کامل را دارند، استفاده نمایند.

بهرام افضلی گفت: برای ارتقای سواد و مهارت اجتماعی دانش آموزان و مربیان جلسه های توجیهی برگزار شود و در این مسیر دانش آموزان با شرایط خاص اجتماعی در اولویت قرار داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار