رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس: تولید لباس فرم دانش‌آموزی با کمک تولیدکنندگان واقعی آغاز شده است

شیراز (پانا) – سعید مهبودی از آغاز تولید لباس فرم دانش‌آموزی در فارس خبر داد و افزود: همزمان با راه‌اندازی سامانه پوشاک مدارس، تولیدکنندگان با توجه به سهمیه تولید پوشاک خود، کار دوخت را شروع کرده‌اند.

کد مطلب: ۹۲۶۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس: تولید لباس فرم دانش‌آموزی با کمک تولیدکنندگان واقعی آغاز شده است

او ضمن تشکر از تولیدکنندگانی که در سالهای گذشته در بحث تولید و توزیع پوشاک مدارس فعال بوده‌اند گفت: امسال در نظرسنجی انجام شده، مطالبه اکثر اولیا بر این بود که ما در بحث تولید و توزیع، قیمت و زمان تحویل باید به صورت منظم و سازماندهی شده عمل کنیم که این چهار عامل منجر شد تا بر اساس دستورالعملی که وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرد کار پیگیری، اجرا و ساماندهی پوشاک مدارس به سازمان دانش‌آموزی محول شود و این دقیقا بر اساس دستورالعملی است که وزارت آموزش و پرورش ارسال کرده و همه شرح وظایف و انتظارات را در این بخشنامه دیده است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس افزود: در جلساتی که در کارگروه پوشاک با حضور رئیس اتحادیه پوشاک و نمایندگانی از تولیدی‌ها و سازمان صنعت و معدن و تجارت داشتیم قیمت‌گذاری به اتحادیه پوشاک و سازمان صنعت و معدن به عنوان متولیان امر قیمت‌گذاری محول شد و نهایتا در خردادماه سال جاری قیمت نهایی به پیشنهاد اتحادیه و تایید صنعت و معدن به اداره آموزش و پرورش ارسال شد و ما هم به تبع آن همین قیمت‌ها را به ادارات برای اطلاع‌رسانی به اولیا اعلام کردیم.

مهبودی ادامه داد: به منظور حمایت از تولیدکنندگان واقعی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب تلاش کردیم در قالب تیمی از دستگاه های صنعت و معدن،آموزش و پرورش و اتحادیه از تولید کنندگانی که از سوی سازمان صنعت معدن و اتحادیه معرفی شده‌اند به منظور شناسایی تولید کننده‌های واقعی بازدید به عمل آید.

او تاکید کرد: در فرایند بازرسی از تولیدی‌های معرفی شده متوجه شدیم که در سال‌های گذشته اگر افزایش قیمتی داشتیم به دلیل وجود افراد و واسطه‌هایی بوده که هیچگونه تولیدی و حتی کارگاه تولیدی نداشتند و این واسطه‌ها باعث افزایش قیمت میشده‌اند.

به گفته‌ی مهبودی این واسطه‌ها ضمن افزایش قیمت و وارد کردن فشار مضاعف بر مردم، جایگاه تولید کنندگان واقعی را زیر سوال برده‌اند و موجب ضرر رساندن به آنان می‌شده‌اند.

او با اشاره به اینکه حمایت از مردم و اولیا دانش‌آموزی از وظایف انجمن اولیا و مربیان است، اظهار داشت: در راستای حمایت از تولیدکننده و حمایت از مصرف‌کننده افرادی که واسطه بودند از میان حذف شدند که متاسفانه بعضی از این افراد در یک فضا سازی برعلیه آموزش و پرورش بدون هیچ مستنداتی و هیچ اطلاعی دست به اقدامات تخریبی زدند.

مهبودی ادامه داد: ما به عنوان نماینده اولیا تلاش می‌کنیم تا افرادی که باعث افزایش قیمت و نگرانی اولیا میشوند، از چرخه ی ساماندهی حذف شوند و این قطعا یکسری مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد اما اراده ما در دستگاه آموزش و پرورش بر حرکت قانونمند است که به کمک ادارات صنعت و معدن،اتحادیه و تولید کنندگان محترم این ساماندهی را انجام دهیم و از تولیدکننده واقعی حمایت کنیم و بتوانیم رضایت اولیا و دانش‌آموزان را به همراه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار