فولادوند: باید در تعریف اوقات فراغت بازنگری کنیم

تهران (پانا)- مراسم افتتاحیه پایگاه تابستانی شهر تهران در کانون فرهنگی تربیتی میثم واقع در منطقه ۱۷ با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش تهران، علی رمضانی، مدیر کل فرهنگی هنری اردوهای وزارت آموزش و پرورش، عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران، عباس باستانی، رئیس سازمان دانش آموزی تهران و جمعی از مدیران مناطق برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۵۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: باید در تعریف اوقات فراغت بازنگری کنیم

در این نشست عبدالرضا فولادوند با گرامیداشت یاد شهدای جنگ تحمیلی و شهدای حرم گفت: باید در مباحث اوقات فراغت تجدید نظر داشته باشیم اما هنوز به بازتعریف اوقات فراغت نپرداخته‌ایم. در جامعه ما هر ۵ تا ۱۰ سال مسائلی در کشور پیدا می‌کند که مسیر توسعه فرهنگی به فراخور اوضاع نیاز به یک باز تعریف دارد. اوقات فراغت هم نیاز به بازنگری دارد عبدالرضا فولادوند افزود: گاهی همان روال تحصیل محوری برای دانش‌آموزان تداوم دارد در حالی که اوقات فراغت باید کاری انجام شود که به جز کار معمول ۹ ماه تحصیلی انجام می شود.

وی افزود: اوقات فراغت بهترین زمان برای آموزش‌های غیر درسی دانش‌آموزان است و در این زمان باید به استعدادهای دانش آموزان توجه داشته باشیم.

فولادوند با اشاره به اینکه اوقات فراغت زمانی برای پیگیری استعداد دانش آموزان است افزود: این زمان فرصتی برای دانش آموزانی است که در زمان تحصیل نمی‌توانند استعداد واقعی خود را شناسایی کنند و می توانند از این فرصت استفاده کنند. باید به نیاز دانش‌آموزان در پر کردن اوقات فراغت توجه کرد.

وی با اشاره به اجباری نبودن برنامه های اوقات فراغت افزود: متاسفانه کسانی که باید برای توانمندسازی این ایام تصمیم بگیرند بودجه ندارند یا ریالی هزینه نمی کنند. ما ۱۰۰ روز دانش آموز و زمان او را در اختیار داریم ولی برنامه برای پر کردن اوقاتش نداریم. این در حالی است که در همین ایام شبکه‌‌های دیگر دانش آموزان را در معرفی برنامه های غیر درسی و رسمی مورد هدف قرار می‌دهند.

فولادوند با اشاره به اینکه برای اوقات فراغت باید بودجه در نظر گرفته شود گفت: از مسئولین و نمایندگان مجلس می‌خواهم که آگاه باشند نقطه شروع انحرافات و آسیب های اجتماعی همین ایام است که ما برای آن برنامه نداریم. دانش‌آموزان ما باید تحت پوشش قرار بگیرند.

وی افزود: ما سایر نهادها را در کنار خود نداریم پس مسئولین باید برای اوقات فراغت برنامه داشته باشند زیرا بخشی از آسیب های اجتماعی در همین خلاء هایی که وجود دارد و برنامه‌هایی که نداریم، به وجود می آید.

مدیرکل شهر تهران در ادامه افزود: ما نهادهای زیادی داریم که می‌توانیم با همکاری آنها به هم افزایی در زمینه پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان کمک کنند برای مثال شهرداری می‌تواند مهمترین یاور آموزش و پرورش باشد یا نهادهای انقلابی و غیره. همه می‌خواهیم از آینده سازان جامعه حفاظت کنیم پس باید برای رسیدن به این هدف هم هماهنگ باشیم باید در موضوع اوقات فراغت کنار یکدیگر قرار بگیریم.

فولادوند گفت: ما در شورای فرهنگ عمومی بارها اعلام کردیم برای هماهنگی بهتر برنامه های تابستانی باید در آذرماه برنامه ای در دستور کار داشته باشیم نه اینکه نزدیک تابستان تازه دست به برنامه شویم.

عبدالرضا فولادوند گفت: ما هنوز در محفوظات گرفتار ایم و باید به سمت مهارت محوری در حوزه آموزش و پرورش برویم. فولادوند با اشاره به مهجور ماندن زنگ هنر در مدارس گفت: باید احیای زنگ هنر در برنامه هفتگی مورد نظر قرار گیرد که ما برای این موضوع برنامه داریم زیرا در مدارس به دلیل نداشتن نیروی انسانی لازم این درس مصادره شده است.

خوشبختانه در شهر تهران برای این احیای این مهم کارگروهی در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار