فرماندار اسلامشهرخواستار افزایش سرانه مطالعه کتاب در شهرستان شد

اسلامشهر(پانا) - فرماندار اسلامشهردر جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بر ارتقاء سطح کتابخوانی و سرانه مطالعه تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۲۳۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسلامشهرخواستار افزایش سرانه مطالعه کتاب در شهرستان شد

مسعود مرسلپور با بیان اینکه باید توسعه فرهنگ کتابخوانی به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شود افزود: ادارات فرهنگی آموزشی، شهرداران، بخشداران و دهیاران باید با جدیت بیشتری به ترویج کتابخوانی پرداخته و موانع موجود را با همت و تلاش بیشتری مرتفع کنند.

او با تاکید اهمیت و نقش مطالعه در زندگی مردم بیان کرد: باید در زمینه توسعه کتاب و کتابخوانی، خلاقیت و برنامه ریزی مدونی داشته باشیم تا در مسیر تحقق اهداف فرهنگی قرار بگیریم.

در ادامه جلسه مجید جعفری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اسلامشهر به ارائه گزارشی از وضعیت برگزاری جلسات انجمن در سال ۹۷ پرداخت و فراخوان نهمین جشنواره کتابخوان رضوی برای اعضای انجمن تبیین نمود.

او با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: این جشنواره با هدف ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با سبک و شیوه زندگی رضوی برگزار می شود.

ضرورت همکاری تمامی دستگاه ها در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، پرداخت نیم درصد شهرداریها به حساب انجمن کتابخانه ها، راه اندازی کانال الکترونیکی ویژه مسابقه کتابخوانی، راه اندازی ایستگاه کتابخوانی در اتوبوسهای شهری، برنامه ریزی جهت برگزاری کلاسهای فرهنگی برای جوانان در فصل تابستان ازسوی اداره کتابخانه‌های شهرستان، خرید کتاب برای تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی شهرستان از جمله مصوبات این نشست بود.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار