طرح پایلوت ترکیب دام سبک در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح ترکیب دام این استان خبر داد و گفت: با اجرای پایلوت طرح ترکیب ژنتیکی دام سبک در این استان ، در بخش دامپروری استان تحول ایجاد خواهد شد.

کد مطلب: ۹۲۲۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح پایلوت ترکیب دام سبک در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود

شهرکرد (پانا)- ذبیح الله غریب از اجرای موفقیت آمیز طرح ترکیب ژنتیکی ۱۰ هزار راس دام سبک این استان در یک دوره ۳ ساله خبر داد و گفت: با الگو و پایلوت شدن این طرح ملی در استان از سوی وزارت جهادکشاورزی در سال جاری، تولیدات دامی با کیفیت منطقه بهبود خواهد یافت.

وی افزود: طرح ترکیب ژنتیکی دام سبک از ۳ سال قبل به صورت آزمایشی اجرا شده است که اینک توان تولید سالانه ۱۰ هزار راس دام گوسفند و بز در این طرح انجام شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری طرح اصلاح نژاد دامی با استفاده از نژادهای پُر تولید و با هدف افزایش تولید گوشت با کیفیت و کاهش چربی در این منطقه انجام می شود.

غریب تصریح کرد: با اجرای موفق طرح ترکیب ژنتیکی گوسفند نژاد «لری» و «بختیاری» با نژاد «رومانف» در روستاهای این استان، میزان دوقلوزایی گوسفندان افزایش می یابد.

وی افزود: افزایش بهره وری دام ها باعث اقتصادی شدن تولید و افزایش درآمد دامداران روستایی می شود که یکی از راه‌های افزایش بهره وری، استفاده از روش های نوین پرورش و اصلاح نژاد دام است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این طرح به منظور حمایت از دامداران استان و کاهش آسیب به بخش تولیدات و مخازن ژنی گوسفند و بز، افزایش بهره وری و کاهش فشار بر اثر چرای بی رویه دام در مراتع، حفظ و توسعه پرورش گوسفند اجرا می شود.

به گفته وی، افزایش ۱۵ درصدی تولید گوشت قرمز در راستای قانون افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی و حذف دام‌های کم بازده سبک در مراتع از دیگر مزیت‌های این طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار