هجوم تمساح های گرسنه به مرکز شهر پیشین

زاهدان (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست منطقه سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان از مشاهده چندین سر تمساح در آبنمای لکسر در مرکز شهر پیشین خبرداد.

کد مطلب: ۹۲۲۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
هجوم تمساح های گرسنه به مرکز شهر پیشین

به گزارش پانا سیستان و بلوچستان، در پی افزایش آب سد پیشین، پر آب شدن سرشاخه‌های ورودی آب به خصوص سرشاخه شهر پیشین و مشاهده شدن چند سر تمساح در حد فاصل مرکز شهر، در راستای حفاظت از این گونه جانوری و پیشگیری از خطرات احتمالی برای شهروندان جلسه ای به قید فوریت با حضور مسئولین بخش در محل بخشداری پیشین تشکیل شد.
باتوجه به بررسی های میدانی انجام شده مشخص شد که در اطراف منطقه مورد بحث مراکز عرضه نگهداری و فروش مرغ زنده وجود دارد که ضایعات این مراکز به حاشیه رودخانه ریخته می شود.
همچنین در این منطقه حیواناتی از قبیل سگ های ولگرد، خدنگ و روباه که مورد تغذیه تمساح قرار می گیرند وجود دارد که این موضوع سبب شده تمساح ها برای تغذیه به این قسمت از رودخانه هجوم ببرند.

مردم مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان این حیوان را نماد برکت و آبادانی می‌دانند و معتقدند که با هجرت و مرگ این حیوان خشکسالی و قحطی بر زندگی آنها سایه می‌اندازد و لذا بر اساس همین باور تمامی تلاش خود را برای مراقبت و بقای حیات آن به کار می‌گیرند.

بر اساس آخرین سرشماری 400 تمساح گاندو در جنوب سیستان و بلوچستان تحت حمایت ویژه اداره کل محیط زیست استان زندگی می کنند.

اهمیت این گونه منحصر به فرد از آن جهت است که تنها زیستگاه آن محدود به منطقه جنوب شرقی بلوچستان می‌شود و سازمان حفاظت محیط زیست به منظور حراست و مراقبت از زیستگاه‌های طبیعی این حیوان را تحت عنوان نقطه حفاظت شده گاندو تحت مدیریت خود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار