کمبود پزشک در شهرهای مختلف

پزشکان متخصص بومی‌گزینی شوند

تهران (پانا) ـ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اشاره کرد دلیل کمبود پزشک در برخی از شهرستان‌ها توزیع ناعادلانه و نامناسب پزشکان است.

کد مطلب: ۹۲۱۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کمبود پزشک در شهرهای مختلف

به‌گزارش فارس، اکبر رنجبرزاده در این خصوص گفت:بومی‌گزینی پزشکان متخصص، راهکاری برای برون‌رفت از این مسأله است.

او در واکنش به‌درخواست تعدادی از مخاطبان مبنی‌بر «ضرورت شکستن حصار بازار پزشکی و دندانپزشکی با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو»، اظهار کرد:‌ اگر بگوییم کمبود پزشک داریم موضوع منطبق‌بر واقعیت نیست چرا که توزیع پزشک در مناطق مختلف کشور به‌درستی انجام نمی‌گیرد و این سبب بروز نارضایتی می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین افزود: کمبود پزشکی که در برخی از شهرستان‌ها و مناطق محروم شاهدیم علت آن توزیع ناعادلانه و نامناسب پزشک است.

رنجبرزاده ادامه داد:برخی از پزشکان تمایل ندارند در مناطق‌محروم فعالیت کنند و از طرفی ساز و کاری برای تشویق و ترغیب آنها وجود ندارد. هر چند که وزارت بهداشت تلاش کرده برنامه‌هایی مانند طرح پزشکان متخصص را انجام دهد.

او گفت: پزشکان زیادی از رفتن به مناطق‌محروم خودداری می‌کنند و حتی رایزنی‌های زیادی با مسؤولین و نمایندگان مجلس انجام می‌دهند به‌طوری‌که بنده بارها درخواست‌هایی در این زمینه داشته‌ام و به عبارتی برخی از پزشکان با تمام قدرت اقداماتی انجام می‌دهند که به برخی از شهرها و مناطق اعزام نشوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: به‌نظر من راهکار اصلی برون‌رفت از این مسأله پذیرش پزشکان‌متخصص بر اساس انتخاب بومی‌های مناطق است به‌عنوان مثال پزشکان‌عمومی سیستان‌ و بلوچستان با توجه با نیاز منطقه‌ای تخصص بگیرند.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی برای بومی‌گزینی متخصصین انجام گرفته ولی سیاست‌های اعمالی زمان‌بر است و تا به مرحله اجرایی برسید طول می‌کشد لذا کمبود پزشک را باور نداریم و باید توزیع پزشک در سراسر کشور متناسب باشد.

به گفته این نماینده مجلس، کارانه برخی از پزشکان حتی دو سال به تعویق افتاده و این در حالی است که برخی مشکل مسکن،‌ ازدواج،‌ وسیله نقلیه و ... دارند و این موضوع از دلایل بی‌رغبتی آنها برای فعالیت در مناطق محروم است البته هر چند که دولت سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت برای رفع مشکلات پای کار آمده‌اند ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار