جلسه بررسی مشکلات شهرستان تفت برگزار شد

تفت (پانا) - "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در جلسه بررسی مشکلات شهرستان تفت گفت: اطلاعات مربوط به خسارت‌های وارده سیلاب و روان آب‌ها به بخش کشاورزی شهرستان تفت جمع‌آوری و در سامانه مربوطه به‌منظور تخصیص اعتبار لازم ثبت گردد.

کد مطلب: ۹۲۱۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
جلسه بررسی مشکلات شهرستان تفت برگزار شد

جلسه بررسی مشکلات شهرستان تفت با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان تفت و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد خواستار برخورد جدی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی شد و خاطرنشان کرد: باید با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاهای استان برخورد قاطع شود و همچنین آسیب‌شناسی به عمل آید، تا مشخص شود این ساخت‌وسازهای بدون مجوز چگونه صورت می‌گیرد و کدام دستگاه‌ها در این رابطه نظارت لازم را انجام نمی‌دهند.
"محمد محامدی" نیز در ابتدای این جلسه به بیان مشکلات شهرستان پرداخت و اظهار داشت: در بارندگی و سیلاب ابتدای سال بیشترین آسیب به شهرستان تفت وارد شد و تعداد زیادی از قنوات و راه‌های بین مزارع شهرستان آسیب دید و نیاز است دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات لازم را در بهسازی قنوات و راه‌های بین مزارع، در اولویت کاری خود قرار دهند.
فرماندار شهرستان تفت نظارت بر تغییر کار بری زمین‌های کشاورزی را مطالبه جدی مردم شهرستان دانست و افزود: ضروری است با نظارت جدی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط، نسبت به تغییر کار بری زمین‌های کشاورزی و ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها جلوگیری نمایند.
محامدی یکی دیگر از مشکلات مردم شهرستان تفت را واگذاری غیرقانونی زمین توسط دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستایی در سال‌های گذشته نام برد و خاطرنشان کرد: بعد از واگذاری‌های غیرقانونی زمین توسط دهیاری و شوراهای اسلامی روستایی در مناطق مختلف شهرستان، مردم شروع به ساخت‌وساز نموده و اکنون درگرفتن سند ملک خود با مشکل روبرو شده‌اند و این مشکل در تمامی بخش‌های شهرستان مشاهده‌شده است و نیاز است تدابیری به‌منظور رفع این مشکل اتخاذ شود.
فرماندار شهرستان خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای دو پروژه آب‌رسانی سانیج و مجتمع غدیر شد و تصریح نمود: این دو پروِِژه بزرگ شهرستان با پیشرفت حدود 90 درصدی نیازمند نگاه ویژه مسئولین استانی به‌منظور تکمیل و بهره‌برداری سریع است و امید است با تخصیص اعتبار لازم در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از این دو پروژه باشیم.
تأمین برق مزارع دهشیر، واگذاری زمین برای احداث پست برق دهشیر و تکمیل پروژه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از دیگر موارد مطرح‌شده توسط فرماندار شهرستان تفت بود.
در ادامه این جلسه پیرامون هر یک از موارد مطرح‌شده توسط فرماندار شهرستان تفت با حضور مسئولین مربوطه بحث و تبادل‌نظر شد و تصمیمات لازم به‌منظور رفع مشکلات و تسریع درروند اجرایی پروژه‌های عمرانی گرفته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار