یک منبع آگاه به پانا خبر داد

جزئیات رایزنی طرف‌های ایرانی با مدیر اینستکس در تهران

رئیس اینستکس تا چهارشنبه در تهران خواهد بود

تهران (پانا) - پر فیشر، مدیر اینستکس که به همراه وزیر امور خارجه آلمان به ایران سفر کرده از روز گذشته رایزنی های فشرد‌ه‌ای با مسئولان کانال ویژه مالی در ایران داشته است و این گفت و گوها تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۹۲۰۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات رایزنی طرف‌های ایرانی با مدیر  اینستکس در تهران

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با پانا با اشاره به حضور پر فیشر، مدیر اینستکس، در تهران، درباره رایزنی‌های صورت گرفته بین او و مسئولان ایرانی اظهار کرد: «آقای پر فیشر رییس اینستکس به همراه هیاتی متشکل از نمایندگان سه کشور اروپایی، کمیسیون اروپا و برخی حقوقدانان و کارشناسان مسائل مالی و پولی اروپایی از روز دوشنبه در تهران جلسات تخصصی، فنی و کارشناسی برای رایزنی با مدیرعامل و رییس هیات مدیره‌ شرکت ساز و کار ویژه تجارت و تأمین مالی ایران و اروپا موسوم به ساتما یا STFI یعنی طرف ایرانی متناظر اینستکس و دیگر کارشناسان و نمایندگان بخش‌های ذیربط را آغاز کرده‌اند.»

او همچنین بیان کرد: «هدف این نشست‌ها، تسریع در فرآیند اتصال اینستکس به طرف متناظر ایرانی و کار بر روی جزئیات عملیاتی رویه‌های تخصصی در این زمینه است. این نشست‌ها تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.»

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در همین زمینه و در واکنش به ادعای رسانه‌های آلمانی از هدف سفر ماس به تهران برای تضمین اینستکس گفته بود: «آنچه اروپایی‌ها قرار بود انجام دهند و انجام دادند ما را راضی نکرده و نخواهد کرد، گام اولی که بعد از خروج آمریکا برداشتند، دیرهنگام بود و همان‌موقع هم این موضوع را اعلام کردیم، تعلل‌های بعدی را هم به حساب عدم توانایی اروپا گذاشته‌ایم. ما به اینستکس امید نبسته‌ایم، اگر چاره‌ساز بود تا الان مشکلات حل می‌شد. رئیس اینستکس همراه وزیر امور خارجه آلمان در تهران حضور دارد و قرار است با مقام‌های ایران گفت‌و‌گو کند باید دید چه پیشنهاد ملموسی ارائه می‌دهند.»

همچنین هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان نیز در همین زمینه در نشست مطبوعاتی مشترکی که با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران برگزار کرد، گفت: «ایران باید در چارچوب حقوق خود در برجام از منافع خود استفاده کند، خروج آمریکا باعث شد ایران از منافع خود منتفع نشود. ما تلاش می‌کنیم از حقوق ایران حمایت کنیم که به همین منظور کانال اینستکس را راه‌اندازی کردیم که شرکت‌ها بتوانند با ایران همکاری کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار