رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران

علیخانی:طرح ترافیک خبرنگاران دوباره بررسی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت درباره طرح خبرنگاران مواردی مطرح شد که درخواست تا دوباره بررسی شود و تا جایی که امکان دارد مشکل خبرنگاران را رفع کنند.

کد مطلب: ۹۱۸۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
علیخانی:طرح ترافیک خبرنگاران دوباره بررسی می‌شود

محمد علیخانی روز سهشنبه در حاشیه صحن علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره سهمیه طرح ترافیک اظهار کرد: درباره سهمیه طرح خبرنگاران کمیته‌ای با حضور نماینده رسانه‌ها، عضو شورا و نماینده ارشاد و معاونت حمل و نقل حضور دارند.

وی گفت: درباره سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران، این کمیته تصمیم می‌گیرد و ما دخالتی نداریم اما نظارت می‌کنیم.

علیخانی افزود: سال قبل درباره طرح ترافیک این قشر اعتراضات زیادی شد و مصوبه به درستی انجام نشد و لیست رسانه‌ها در سایت گذاشته نشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: طبیعی است که با توجه به محدودیت‌های اعمال شده، همه رضایت نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه امکان دارد که اشکالی در تصمیم کمیته داشته باشد، گفت: فرصت اعتراض در این خصوص وجود دارد.

علیخانی ادامه داد: درباره طرح خبرنگاران مواردی مطرح شد که خواستیم دوباره بررسی شود و تا جایی که امکان دارد مشکل خبرنگاران را رفع کنند.

با تخلف تاکسی‌ها برخورد می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره موضوع تاکسی‌ها و دریافت کرایه‌ها بیش از تصویب شورا هم گفت: تعرفه حمل و نقل نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشت و تخلفاتی گزارش شده که باید اصلاح شود و تذکر دادیم.

بر اساس قانون شورا باید نرخ حمل و نقل را تعیین کند اما شخصاً معتقدم تاکسی‌ها هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند و درباره آنها که یارانه نمی‌دهیم نباید تصمیم گیری کنیم.

وی ادامه داد: معتقدم درباره تاکسی‌ها نرخ گذاری ها باید از طریق بازار رقابتی و اتحادیه آنها همانند تاکسی‌های اینترنتی انجام شود.

عضو شورای تهران گفت: در آینده تلاش می‌کنیم این اتفاق بیفتد و نرخ گذاری تاکسی‌ها با اتحادیه‌ها باشد. فعلاً و امسال نرخ را ۲۰ درصد تعیین کردیم و اگر تخلف انجام شود، برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: ابزار شورا تذکر و سوال است و اگر جواب ندهد، طرح استیضاح مطرح می‌شود که امیدواریم به آنجاها نرسیم.

علیخانی یادآور شد: درباره تخلف تاکسی‌ها دستگاه‌های نظارتی دیگری مانند سازمان بازرسی نیز وجود دارد. شهردار باید صریحاً پاسخ دهد نه اینکه تذکر را به معاونت مربوطه ارجاع دهد و آن معاون هم شش ماه بعد پاسخ دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار