فرماندار سلماس:

مولفه های امنیت غذایی در زنجیره سلامت مردم باید جدی گرفته شود

ارومیه (پانا)- فرماندار سلماس گفت: مولفه های امنیت غذایی نقش تعیین کننده در تضمین کیفیت زیستی و سلامت مردم دارد که باید ازسوی مسئولان ذیربط به صورت جدی دنبال شود .

کد مطلب: ۹۱۷۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مولفه های امنیت غذایی در زنجیره سلامت مردم باید جدی گرفته شود

مرتضی اصغری در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان سلماس افزود: امنیت غذایی از محورهای اصلی در پیشگیری از بیماری ها و حفظ و ارتقاء سلامت جامعه است و باید به این مهم توجه ویژه شود.

وی بیان کرد:گرایش به غذاهای آماده، پرچرب و شیرین زنگ خطری برای جامعه است و نیاز است نهضت الگوی تغذیه سالم در زندگی مردم نهادینه شود .

اصغری با تأکید بر ضرورت همکاری بین بخشی بین ادارات شهرستان برای رفع مشکلات بهداشتی و تقویت سلامت عمومی اظهار کرد: با برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح واصولی می توان، از بسیاری از عواملی که سلامت عمومی جامعه را به خطر می اندازند پیشگیری کرد .

وی با بیان اینکه جلسات مدیران ادارات باید خروجی کاربردی در جهت تقویت اقدامات برای مردم داشته باشد، یادآور شد: همه اقدامات آگاهی بخش به ویژه در حوزه سلامت موقوف اعتبار نیست و با خلاقیت و توان مدیریتی و کارشناسی می توان در جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اهتمام کر .

حمیدرضا جباری مدیر شبکه بهداشت ودرمان سلماس نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم توجه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در اجرای مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذائی گفت: رفع مشکلات زیست محیطی و بهداشتی می تواند علاوه بر پیشگیری از معضلات اجتماعی، زمینه ساز توسعه شود .

وی تصریح کرد: تبلیغات و بازرسی های لازم برای حذف برخی مواد غذایی زیانبار نظیر نوشابه های گازدار، تنقلات شور و حاوی مواد نگهدارنده و رنگ ها، سوسیس، کالباس و غذاهای کنسروها از سفره خانوارها رسالتی است که با برنامه ای هدفمند در راستای کاهش مصرف در دستور کار شبکه بهداشت و درمان سلماس قرار گرفته است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار