صدور ۵ هزار عدد کارت سلامت برای رانندگان مهابادی

ارومیه(پانا)-در سال ۹۷ محل معاینات پزشکی طب کار شهرستان مهاباد حدود ۵ هزار عدد کارت سلامت برای رانندگان صادر کرد.

کد مطلب: ۹۱۴۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
صدور ۵ هزار عدد کارت سلامت برای رانندگان مهابادی

کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای و طب کار مرکز بهداشت مهاباد گفت: هدف از راه اندازی این مرکز آسانتر نمودن سهولت دسترسی رانندگان به خدماتی که قبلا در شهرستان‌های همجوار ارائه می‌شد و رانندگان مجبور بودند با طی مسافت‌های طولانی جهت دریافت کارت سلامت رانندگان اقدام کنند.

وی افزود: این واحد در استان آذربایجان غربی در ۶ شهرستان ارومیه، خوی، ماکو، مهاباد، بوکان، میاندوآب فعال بوده و در سال ۹۷ برای بیش از ۴ هزار و هشتصد نفر از رانندگان ساکن در شهرستان‌های سقز، نقده، شاهین دژ، تکاب، اشنویه، پیرانشهر، سردشت و مهاباد کارت سلامت رانندگان صادر شده است.

وی اضافه کرد: صدور بیمه نامه برای رانندگان منوط به دریافت کارت سلامت و کارت هوشمند می‌باشد و این مسئله اهمیت کار معاینات پزشکی طب کار را دو چندان می‌نماید.

مهرور گفت: تعداد مراجعین به این مرکز در طول ایام روز و در ساعات ادارای به طور متوسط ۲۵ الی ۳۰ نفر می‌باشد و در طول ماه نیز به طور متوسط ۵۰۰ نفر به این مرکز جهت صدور کارت سلامت رانندگان مراجعه می‌نمایند.

کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای و طب کار مرکز بهداشت مهاباد افزود: مدت زمان اعتبار کارت‌ها برای رانندگان گروه‌های هدف زیر ۴۰ سال ۲ سال بوده و برای رانندگان گروه‌های هدف بالای ۴۰ سال به علت بالا بودن درصد ابتلا به بیماری‌هایی همچون دیابت، قلبی و عروقی، کلیه، چشم ۶ ماه تا یک سال می‌باشد.

وی ادامه داد: گروه‌های هدف کمتر و بیشتر از ۴۰ سال در صورتیکه دچار بیماری‌هایی همچون گرفتگی عروق کرونری قلبی، کراتین بالا در بیماران کلیوی، کوری مادرزادی و یا تنبلی چشم و افراد دارای فشار خون بالا و دیابت به پزشک متخصص مربوط ارجاع داده شده و پس از حصول اطمینان از سلامتی فرد از موارد ذکر شده کارت سلامت برای فرد مذکور صادر می‌شود.

مهرور اضافه کرد: این مرکز با یک پزشک دور دیده طب کار دارای مجوز معاینات رانندگان یک کارشناس بهداشت حرفه‌ای و یک بینایی سنج و یک شنوایی سنج و یک روانشناس با تعرف دولتی به رانندگان شهرستان‌های همجوار و مهاباد خدمات طب کار ارائه می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار