استاندار سیستان و بلوچستان: کمیته امداد با کمک به مردم عزت آفرینی مددجویان را دنبال می‌کند

زاهدان (پانا) -به گفته استاندار سیستان و بلوچستان امروز کمیته امداد امام خمینی(ره) با کمک به مردم، عزت آفرینی افراد تحت حمایتش را دنبال می کند به طوری که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این افراد احساس عزت کرده و نیاز به تحت پوشش بودن را ندارند؛ بلکه خود حامی برای سایر افراد نیازمند می شوند.

کد مطلب: ۹۱۷۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندار سیستان و بلوچستان:  کمیته امداد با کمک به مردم عزت آفرینی مددجویان را دنبال می‌کند

به گزارش سایت خبری کمیته امداد امام خمینی(ره)، احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از کارگاه تولیدی چاپ‌روی پارچه و مروارید کوبی مجری طرح اشتغال و خانواده‌های ایتام کمیته امداد امام (ره) استان سیستان و بلوچستان گفت: امروزه اقدامات مطلوب و بسیار خوبی توسط این نهاد که ویژه امام (ره) بنیان‌گذار آن بودند، صورت گرفته است به طوری که در جریان بازدید از تعدادی از خانواده های تحت پوشش در حوزه بی سرپرست و ایتام که سال‌های زیادی تحت حمایت این نهاد بودند علاوه بر کمک معیشت زندگی هدایت خانواده با بهره‌مندی از آموزش‌های لازم صورت گرفته بود

وی افزود: توسط کمیته امداد امام (ره) بخشی از نیروهای آموزش دیده که در دانشگاه ها تحصیل کردند و به شغل پایدار رسیدند امروز حامی ایتام این نهاد هستند بنابراین این اقدام بی نظیر این نهاد بسیار ستودنی است که هم حمایت و هم هدایت به نقطه مطلوب می‌کند که مهم‌ترین آن آگاهی و توانایی افراد است که فراهم می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در این رابطه مهم ترین رویکرد این نهاد در بحث تحصیلات دانشگاهی و بخش دوم مددجویان جامعه آموزش‌های مهارتی در حوزه استعدیابی آموزش و ایجاد اشتغال متناسب با علاقه افراد بوده و در نهایت نظارت و بازاریابی را برای اعضای تحت حمایت انحام می دهند.

موهبتی یادآور شد: در ابتدای تاسیس این نهاد فقط کمک‌های مردم جمع‌آوری و توزیع برای امرار معاش انجام می‌شد اما امروز خدمات این نهاد با کمک مردم عزت‌آفرینی افراد تحت حمایت را دنبال می کند به طوری که در کوتاه ترین زمان ممکن کاری انجام می شود که این افراد احساس عزت کرده و نیاز به تحت پوشش بودن را ندارند بلکه خود حامی برای سایر افراد نیازمند و ایتام می شوند.

وی ادامه داد: در بازدید نمایشگاه و خانواده‌های بی‌سرپرست این نهاد هنوز خانواده‌های تحت پوشش مشکلاتی را دارند و همچنین افرادزیادی هستند که تحت پوشش باید قرار گیرند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: سال گذشته مجوز ویژه برای این استان صادر شد و در این راستا ۵۵ هزار خانوار تحت پوشش جدید آمدند با این حال که ممنوعیبت تحت‌پوشش وجود داشت با توجه به مشکلات استان طرح ضربتی تحت پوشش قرار دادند افراد واجد شرایط دنبال شد و کار انقلابی ، صحبح و سریع را در این نهاد شاهد بودیم .

موهبتی گفت: با اجرای این طرح امید آفرینی برای اقشار نیازمند که واقعا مشکلات جدی داشتند دنبال شد علاوه بر این روند با اعتماد مردم به کمیته امداد حمایت‌های مختلف مالی و طرح‌های جدید تحت پوشش قرار دادند مددجویان این نهاد با حمایت تحصیلی، شغلی و غیره پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام (ره) مثل موجود زنده روز به روز رشد می کند و متناسب با زمان و مکان طرح‌های جدید و نو را ارایه می دهد که می تواد الگو باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در بازدید از کارگاه تولیدی مجری طرح اشتغال این نهاد که خودش تحت حمایت بود، در محیط زندگی و منزل خود برای هفت و هشت نفر اشتغال زایی کرده است که این امر قابل ستایش است.

موهبتی با بیان این که باور اینکه انسان نباید بیکار باشد را باید در جامعه تزریق کرد، گفت: کمیته امداد امام (ره) برای افرادی که محدودیت هایی دارند بستر را که باز می کند خود افراد خلاق زمینه اشتغال زایی تعداد افراد بیشتری را فراهم کرده بنابراین عزت کشور ما در رونق تولید است.

وی ادامه داد: امید است همه دست در دست هم تولید را در همه بخش ها انجام تا در نتیجه یاس و ناامیدی را برای دشمنان برجای بگذاریم.

شایان ذکر است؛ استاندار سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از کارگاه تولیدی چاپ روی پارچه و مروارید کوبی مددجوی تحت حمایت و خانواده‌های ایتام کمیته امداد امام (ره) استان سیستان و بلوچستان ضیافت افطاری با حضور ۲۰۰ نفر از ایتام و خانواده‌های تحت حمایت این نهاد به میزبانی استاندار این استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار