در جلسه برنامه ریزی طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مطرح شد؛

لزوم ایجاد وحدت رویه میان دستگاه های اجرایی در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان

زاهدان (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خواستار وحدت رویه دستگاه های مختلف اجرایی فعال در زمینه ی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با محوریت استانداری و معاونت سیاسی اجتماعی استاندار شد.

کد مطلب: ۹۱۶۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ایجاد وحدت رویه میان دستگاه های اجرایی در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان

غلامرضا باقری ظهر امروز در جلسه برنامه ریزی طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ویژه تابستان سال 98 که در دفتر اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: باید با تجمیع فعالیت های آموزشی و تربیتی دستگاه های مختلف که در امر غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان فعالیت می کنند به دنبال افزایش کیفیت این برنامه ها باشیم .

او ادامه داد: غنی سازی برنامه های طرح اوقات فراغت ارائه شده ی ما به دانش آموزان، بایستی متناسب با نیاز روز جامعه و علاقمندی آنان باشد .

سرپرست آموزش و پرورش استان با بیان اینکه غنی سازی اوقات فراغت تابستان امسال باید بر پایه ی شعار سال 98 و نام گذاری آن توسط مقام معظم رهبری(رونق تولید) و همچنین (بیانیه گام دوم انقلاب) باشد تصریح کرد: مهارت آموزی یکی از نیاز های اصلی کشورمان در شرایط حاضر است که دانش آموزان را برای ورود به بازار کار و زندگی اجتماعی آینده شان آماده کند.

او افزود: اگر کیفیت آموزش های ارائه شده در پایگاه های ما همراه با در نظر گرفتن سلیقه دانش آموزان باشد یقینا نتیجه مطلوبی را برای دانش آموزان در بر خواهد داشت .

باقری در پایان گفت: دستگاه‌های مختلف با اعتبارات و همچنین ظرفیت های مختلف که در این زمینه در اختیار خود دارند، با تجمیع برنامه های خود می‌توانند در تربیت فرزندان این مرز و بوم نقش به سزایی ایفا کنند.

همچنین در این جلسه محمد کیخا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل با بیان اینکه این استان جوانترین استان کشور است، بیان داشت: همجواری با مرزها در این استان و وجود انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی؛ برنامه ریزی های مناسب و دقیقی را در این زمینه می طلبد.

او با اشاره به برخی آسیب های موجود در فضای مجازی افزود: اگر فعالیت مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان مان نیاندیشیم، مطمئنا دانش آموزان با ورود به فضای مجازی و آسیب‌های موجود در آن دچار خسارت های جبران ناپذیری خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل تصریح کرد: آموزش و پرورش این استان سال گذشته با ایجاد ۱۶۲ پایگاه مختلف اوقات فراغت توانسته است برنامه های غنی و سودمندی را برای دانش آموزان سطح این استان برگزار کند.

کیخا گفت: سازمان دانش‌آموزی استان نیز هم راستا با حوزه پرورشی برنامه‌های خوبی در استان ارائه نموده است که استمرار این فعالیت‌ها در تابستان امسال نیز می‌تواند در ارتقای سطح مهارت های دانش آموزان موثر باشد .

او ادامه داد: استفاده از ظرفیت انجمن‌های اولیا و مربیان می‌تواند در بهینه سازی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و فرزندان این اولیای مفید باشد .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل با اشاره به وجود بازی های بومی و محلی متناسب با فرهنگ غنی این استان و ضرورت استفاده از آنها در ایجاد فضای شاد برای دانش آموزان بیان داشت: برنامه ریزی های لازم برای آموزش طرح (هر دانش آموز یک مهارت) در طول تابستان امسال نیز دیده شده که امیدواریم این آموزش ها اثر گذاری خود را در امر تولید و اشتغال داشته باشند.

او در پایان با اشاره به تاثیر اردوهای دانش آموزی در زندگی آنان بیان داشت: برگزاری اردوهای مختلف درون استانی و برون استانی و به دنبال آن افزایش توانمدی های دانش آموزان در امر یادگیری مهارت های اجتماعی و زندگی یک فرصت مغتنم برای دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار