حسام محمودی، بازیگر سریال «دلدار»: بازی در نقش‌های منفی برای کارنامه یک بازیگر بسیار ارزنده است

بهترین بازی‌ام را در این سریال داشتم

تهران (پانا) - حسام محمودی، یکی از بازیگران اصلی سریال دلدار، تماشاگر امروزی را به دلیل آشنایی با فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا بسیار باهوش می داند و معتقد است به خوبی نقش و فیلم ها را حلاجی می کنند.

کد مطلب: ۹۱۵۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
حسام محمودی، بازیگر سریال «دلدار»: بازی در نقش‌های منفی برای کارنامه یک بازیگر بسیار ارزنده است

«دل‌دار» یکی از سه سریال ماه رمضان امسال است که به کارگردانی برادران محمودی از شبکه دو سیما پخش می‌شود؛ ملودرامی اجتماعی که در بستر عواطف و اتفاقات جامعه امروز روایت می‌شود و شخصیت‌های اصلی آن هم جوانانی هستند که در مسیر زندگی هرازگاه در معرض چالش انتخاب قرار می‌گیرند.

حسام محمودی از بازیگران اصلی این سریال است که نقش «سامان» را ایفا می‌کند. شخصیت پیچیده‌ای که ظاهر موجه و مثبت او نقابی بر خشم و ناکامی‌های درونش گذاشته است.

این بازیگر در گفت‌وگویی با خبرنگار پانا درباره ویژگی‌های شخصیت سامان در این مجموعه تلویزیونی می‌گوید: نقش «سامان» متفاوت با همه نقش‌هایی بود که تا امروز بازی کردم. همانطور که خودتان می‌دانید ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که آدم‌ها دائم در تلاش برای اثبات توانمندی‌های خود هستند. اگر همیشه نقش مثبت بازی کنی تصور بر این می‌رود که تو توان بازی در نقش منفی را نداری. بنابراین باید مجالی پیش بیاید تا بتوانی خلافش را اثبات کنی و سریال «دلدار» برای من همین فرصت و مجال بود. من بهترین بازی عمرم را در این سریال انجام دادم.

وی ادامه داد: شخصیت «سامان» حامل خشم سرکوب‌شده‌ای است که نشان دادن این خشم درونی نیازمند کمی شوآف یا اغراق است. در حالی که در نقش‌های عادی سعی دارم از هر نوع شوآف و نمایش اغراق‌شده در بازیگری پرهیز کنم.

نقش منفی جذابیت‌هایی دارد که نمی‌شود از آن گذشت

بازیگر نقش سامان درباره نگرانی‌هایی که درباره پذیرش نقش منفی در بازیگران وجود دارد می‌گوید: خب برخی نگران این هستند که اگر نقش منفی بازی کنند مردم دیگر دوستشان نداشته باشند. ولی من این‌طور فکر نمی‌کنم و از این بابت نگران نیستم. به نظر تماشاگر امروزی آنقدر با فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا آشنایی دارد که این تفاوت را درک کند. تماشاگر می‌تواند در ذهنش این تفاوت را حلاجی کند و اتفاقا بعضا بازی در نقش‌های منفی برای کارنامه یک بازیگر می‌تواند بسیار ارزنده باشد.

از او می‌پرسم «کدام را ترجیح می‌دهی نقش مثبت یا منفی؟» می‌گوید: نقش باید نقش خوبی باشد؛ ترجیحی بین مثبت و منفی وجود ندارد؛ هرچند نقش منفی جذابیت‌هایی دارد که نمی‌شود از آن گذشت.

می‌پرسم «کاراکتر منفی مورد علاقه‌‌ات در سینما کیست؟» می‌گوید عاشق کاراکتر جوکر با نقش‌آفرینی هث لجر فقید هستم.

حسام محمودی درباره تجربه همکاری خود با برادران محمودی به عنوان کارگردان مجموعه تلویزیونی می‌گوید: این همکاری دوم من با برادران محمودی بعد از سریال «سایه‌بان» است و تجربه خیلی خوبی بود. فکر می‌کنم بعد از این دو همکاری امروز به ادبیات مشترکی رسیدیم و بی آنکه نیازمند توضیح باشیم از خواسته‌های هم باخبریم.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار