کمبود 14 هزار نفری نیرو در شهر تهران

تهران (پانا) - عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه ساماندهی نیروی انسانی منطقه12، با اشاره به کمبود 14 هزار نفر نیرو در سطح شهر تهران، تشکیل جلسات منظم کمیته برنامه ریزی و استفاده ازخرد جمعی را راه حلی موثر درجهت حل مشکلات آموزش و پرورش اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۱۵۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
کمبود 14 هزار نفری نیرو در شهر تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرتهران، جلسه ساماندهی نیروی انسانی منطقه12 با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهرتهران و هیات همراه، حمید شاه منصوری، مدیر منطقه 12 و جمعی از اعضای شورای معاونین و کارشناسان مربوطه، در سالن شورای این منطقه بر گزار گردید.

حمید شاه منصوری مدیر منطقه ضمن عرض خیر مقدم و قبولی طاعات و عبادات ،حضورمدیرکل را در جلسه ساماندهی، نیروی انسانی گرامی داشت و سپس در خصوص وضعیت منطقه با توجه به جمعیت آمار دانش آموزی و همکاران فرهنگی اظهارداشت: مدارسی اصیل و ریشه دار در منطقه12 وجود دارد که صبغه فرهنگی دارند و در زمان ثبت نام متقاضی بسیار زیادی خارج از محدوده دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود تشریح کرد: ساماندهی نیروی انسانی سال تحصیلی 99-98 از ماه ها قبل با تشکیل کمیته های ساماندهی فضای آموزشی ، کمیته انتصابات و ساماندهی نیروی انسانی کار خود را آغاز نموده است.

هم چنین در این جلسه ابوالقاسم حدادی معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل شهر تهران، گفت: هدف از شکل گیری این جلسات در مناطق آسیب شناسی، ساماندهی سال تحصیلی و بهینه سازی تراکم در مناطق عنوان کرد و مشکل اساسی ما کمبود نیروی انسانی است، به همین دلیل باید استفاده بهینه از نیرو نمائیم.

وی اظهار داشت: در مدارس خاص نیروهایی ابلاغ خوردند که در مدارس حضور ندارند و باید به مدارس دولتی برگردند و در صورت مازاد بودن نیرو، ابلاغ برای پژوهشسرا و ورزشگاه زده شود. حدادی گفت: در بحث ساماندهی باید نیروهای موجود را اول در کلاس درس و مدرسه و بعد از آن در جاهای دیگر ابلاغ بزنیم.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل شهر تهران تصریح نمود: در آمارها مشاهده شده است که مدارسی که منحل شده اند ابلاغ برای نیرو صادر می شود و این نکته را باید بدانیم که به دلیل عدم ورود نیرو در منطقه مشکلات حادتر است و مشکل هر منطقه از شهر تهران به هم مرتبط است.

سپس عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تبریک ایام گذشته ( هفته معلم ) و حلول ماه مبارک رمضان ، خطاب به حاضرین بیان داشت: ما امسال در شهر تهران 6800 نفر بازنشسته خواهیم داشت و 2500 نفر هم از سال قبل، که در مجموع حدود 9000 نفر در نهایت بازنشسته خواهند شد و حدود 5000 هزار نفر نیروی حق التدریس داریم و 120هزار ساعت حق التدریس و این آمار نشان می دهد که امسال نیز در حوزه ساماندهی کار سختی در پیش داریم و باید با دقت کامل نسبت به استخراج آمار و ارقام مربوطه اقدام و پیش بینی های لازم را در این خصوص انجام دهیم.

فولادوند با اشاره به کمبود 14 هزار نفر نیرو در سطح شهر تهران تصریح کرد: با برنامه ریزی دقیق و منسجم درساماندهی نیروی انسانی و استفاده از پتانسیل و ظرفیت های موجود باید تلاش نمود تا مهری با نشاط را برای دانش آموزان عزیز رقم بزنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خاتمه برنامه ریزی دقیق و اولویت بندی مشکلات پیش رو، تشکیل جلسات منظم کمیته برنامه ریزی و استفاده ازخرد جمعی جهت حل مشکلات آموزش و پرورش را ضروری دانسته و برگزاری جلسه کمیته برنامه ریزی به صورت هفته ای یکبار را توصیه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار