مردگان بی‌نام و نشان در سکوت بهشت زهرا

تهران (پانا) ـ شش ماهی از خبر اعدام وحید مظلومین، ملقب به سلطان سکه می‌گذرد و حالا بعد از این مدت، روز گذشته صراط‌نیوز در خبری اعلام کرد نام سلطان سکه در بین دفن‌شده‌ها نیست.

کد مطلب: ۹۱۴۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مردگان بی‌نام و نشان در سکوت بهشت زهرا

به گزارش روزنامه شهروند، این خبر در حالی واکنش‌ها را برانگیخته که پس از اعدام مظلومین هم عده‌ای می‌گفتند او زنده است و اعدام نشده؛ ادعایی که عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران همان زمان آن را مضحک خواند و گفت: «دو نفر از معاونان دادستان تهران در مراسم اجرای حکم حضور داشتند. عده‌ای در آن‌جا شاهد بودند و فیلمبرداری شده. جنازه‌ها تحویل گردیده؛ فیلم آن نیز در اختیار صداوسیما قرار گرفته و صداوسیما در پخش این‌گونه گزارش‌ها سیاست‌های روشنی دارد و این‌که عده‌ای مدعی هستند که حکم اجرا نشده ادعای مضحکی است.»
با وجود این، در خبر صراط‌نیوز آمده: «یکی از مسئولان بهشت زهرا (س) با تأکید بر این‌که سلطان سکه پس از اعدام و تشییع در یکی از قطعات بهشت زهرا دفن شده است، عنوان کرد که از مراجع بالا دستور دادند تا نام وحید مظلومین برای جلوگیری از برخی اتفاقات در سامانه قرار نگیرد. البته خبرنگار صراط‌ با مراجعه به قطعه و ردیف محل دفن سلطان سکه که مسئولان بهشت زهرا عنوان کردند به صحت ماجرا دست یافت.» علاوه بر وحید مظلومین، محمداسماعیل قاسمی با اسم مستعار محمد سالم که همزمان با مظلومین اعدام شد هم نامش در فهرست بهشت زهرا وجود ندارد.
این در حالی است که پیگیری‌های «شهروند» از سعید خال، مدیرعامل بهشت زهرا به جایی نرسید و ایشان با ذکر این موضوع که صحبت در این‌باره باید با هماهنگی انجام شود، پاسخی به پرسش‌ها نداد.
نکته دیگر که در این‌باره توقع می‌رود به آن پاسخ داده شود، این است که آیا دستورالعملی برای عدم ثبت نام برخی از افراد در سامانه بهشت زهرا وجود دارد و اگر چنین است، این دستورالعمل کجاست و بر چه اساسی نوشته شده است؟ چرا که اگر به سامانه بهشت زهرا مراجعه کنید، می‌بینید نام حمید باقری درمنی ملقب به «سلطان قیر» در این سامانه وجود دارد. او یکی از بدهکاران بانکی بود که قوه قضائیه او را به «افساد فی الارض از طریق کلاهبرداری» متهم کرد و فقط یکی از اتهام‌های او به معامله قیر مربوط می‌شد که درنهایت در دی‌ماه ‌سال گذشته و مدتی پس از سلطان سکه اعدام شد و حالا نامش در فهرست وجود دارد و می‌توان قطعه‌ای که در آن دفن شده را دید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار