جلوگیری از برداشت غیر مجاز منابع آب زیرزمینی در اسلامشهر

اسلامشهر(پانا) - مدیر امور منابع آب شهرستان اسلامشهر گفت: از برداشت 79 هزار ودویست متر مکعب از منابع آب زیرزمینی غیر مجاز در محدوده اسلامشهر جلوگیری شد.

کد مطلب: ۹۱۴۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
جلوگیری از برداشت غیر مجاز منابع آب زیرزمینی در اسلامشهر

محمدرضا گیتی پژوه اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی چهار حلقه چاه غیر مجازاسلامشهر در مجموع به عمق 162 متر و آبدهی چهار لیتر در ثانیه پر شد.

اوبا بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر شده، افزود: با انجام این عملیات از خروج 79 هزار و دویست متر مکعب آب در سفره‌های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

مدیر امور منابع آب اسلامشهر با اشاره به نصب چهار دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز گفت: علاوه بر آن نیز منصوبات یک حلقه چاه غیر مجاز کاهش یافت و بدین ترتیب از مصرف بی رویه 20 هزار متر مکعب آب در سال جلوگیری به عمل می آید.

گیتی پژوه گفت: فرونشست زمین در ردیف خطراتی است که در پی برداشت‌های غیر مجاز از سفره‌های آب زیرزمینی اتفاق می افتد و همه تلاش‌ها و برنامه ریزی‌ها در جهت حفاظت و صیانت از منابع آب و همچنین جلوگیری از عواقب ناشی از برداشت‌های غیرمجاز از آبخوان‌های منطقه است.
اوخاطر نشان کرد: امور منابع آب اسلامشهر بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیر زمینی برخورد قانونی خواهد نمود.

/خبرنگار: فاطمه قدم زاده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار