بارش شدید باران در ۶ استان کشور

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور تا روز دوشنبه (۱۶ اردیبهشت) گفت شدت بارش طی امروز (۱۴ اردیبهشت) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و غرب زنجان است.

کد مطلب: ۹۱۲۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بارش شدید باران در ۶ استان کشور

احد وظیفه در گفتو‌گو با پانا افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز (۱۴ اردیبهشت) بارش باران، گاهی رعد و برق، رگبار و وزش باد شدید در شمال‌غرب، غرب و جنوب غرب کشور و رگبار پراکنده در استان‌های مرکزی، اصفهان، فارس، بوشهر و دامنه‌های البرز مرکزی و بارش باران در سواحل غربی دریای خزر رخ می‌دهد.

به گفته وی فردا (۱۵ اردیبهشت) رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در شمال‌ شرق، شرق سواحل دریای خزر و در استان‌های اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان و یزد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی روز دوشنبه (۱۶ اردیبهشت) بارش پراکنده در استان‌های کرمان، یزد، اصفهان، سمنان، سواحل شرقی دریای خزر، شمال آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی رخ می‌دهد.

وظیفه با اشاره به اینکه شدت بارش امروز (۱۴ اردیبهشت) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و غرب زنجان است، تصریح کرد: امروز به دلیل وزش باد شدید در کشور عراق و شمال عربستان پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی قبل از بارش در استان‌های خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: روز دوشنبه (۱۶ اردیبهشت) مرکز و شرق خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضع جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ اردیبهشت) نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۸ و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می شود همچنین آسمان پایتخت روز دوشنبه (۱۶ اردیبهشت) کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد است و حداکثر دما در این روزبه ۲۸ درجه سانتیگراد و در خنک ترین زمان به ۱۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار