وزش باد شدید در تهران طی فردا

تهران (پانا) - مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها طی امروز جمعه (۱۳ اردیبهشت) از وزش باد شدید در پایتخت طی فردا (۱۴ اردیبهشت) خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۲۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
وزش باد شدید در تهران طی فردا

حسین شهبازی در گفت‌وگو با پانا ا بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۱۳ اردیبهشت) است، اظهار کرد: به همین دلیل امروز در برخی ساعات ، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: به تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز، بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد افزوده می‌شود و وزش باد در برخی ساعات افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق طی برخی ساعات امروز، تصریح کرد: افزایش میزان ناپایداری جوی در بعد ازظهر سبب می‌شود که وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط بهتری قرار گیرد.

شهبازی در ادامه گفت: با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی فردا (۱۴ اردیبهشت) برای برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه و بارش باران انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه بر این اساس ناپایداری‌های جوی طی فردا کاهش نسبی غلظت آلاینده‌ها را به دنبال دارد، اظهار کرد: از این رو وضع کیفیت هوای پایتخت نسبت به صبحگاه بهبود پیدا می‌کند همچنین تا روز آینده دمای هوا در پایتخت روند افزایشی دارد.

شهبازی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۸۸ در شرایط سالم قرار داشت، تصریح کر: کیفیت هوای تهران هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۸۸ همچنان در شرایط سالم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار