معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان: باید پارلمانی متشکل از معلمان برای حل مشکلات کشور درست شود

زاهدان (پانا)_ به گفته معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، اگر روزی در کشور، پارلمانی متشکل از معلمان شکل بگیرد آن روز شاهد یک تحول بنیادین در کشور خواهیم بود.

کد مطلب: ۹۱۲۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان: باید پارلمانی متشکل از معلمان برای حل مشکلات کشور درست شود

علی زینی وند صبح امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان به مناسبت روز معلم در سالن شهید عالی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش در سطح کلان و به معنی کلمه، یک نهاد رو به ترقی در زمینه های مختلف نبوده است و حال و روز آموزش و پرورش سال به سال بهتر نشده و ما باید تلاش کنیم تا با استفاده از رویکرد های مفید به آن جان ببخشیم.

او ادامه داد: مقام و منزلت معلم که می تواند بر روی آینده کشور تاثیر بسیاری بگذارد، در حد ماموریت و رسالت معلمی نیست و نیاز به توجه ویژه‌ای دارد تا وضعیت موجود در مورد معیشت معلمان نیز تغییر پیدا کند.

زینی وند عنوان داشت: تا زمانی که آموزش و پرورش در کشور، به جایگاهی تبدیل نشود که مردم با رغبت خود بخواهند در آن خدمت کنند، آموزش و پرورش در جایگاه حقیقی خود نخواهد بود و نمی‌توان وضعیت حال حاضر کشور را تغییر داد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار، با بیان اینکه طرح تحولی آموزش و پرورش از کف جامعه و مدارس باید آسیب‌شناسی شود بیان داشت: روزی که به هنرستان های کاردانش بها داده شود و تفکرات مردم به سوی حرفه‌آموزی برود، آن روز را می توان روز تزریق روح به آموزش و پرورش دانست.

او ضمن بیان اینکه ارزش های انسانی فراگیر هستند و باید دانش‌آموزان را به گونه‌ ی صحیح تربیت کنیم، ابراز کرد: در کشوری که همه قوانین، ارزش ها و فرهنگ آن اسلامی است، دستگاه تعلیم و تربیت نتوانسته نسل جدید را مطابق با احکام و آداب و رسوم اسلامی تربیت کند و باید در این زمینه تمهیدات خاصی صورت بگیرد.

زینی وند با اشاره به اینکه می توان منشأ بسیاری از مشکلات اداری و علمی کشور را با آموزش و پرورش برطرف کرد، تاکید کرد: راهکار تدوین یک نظام آموزشی مبتنی بر ساختار جمهوری اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب می تواند تحولی عظیم در آموزش و پرورش ایجاد کند لذا اگر روزی در کشور، پارلمانی متشکل از معلمان شکل بگیرد آن روز شاهد یک تحول بنیادین در کشور خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار