استاندار سیستان و بلوچستان خبرداد: پرداخت ماهیانه 150 هزار تومان به هر خانوار مرزنشین از محل فروش سوخت

زاهدان (پانا) - استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد در راستای مبارزه با قاچاق سوخت، ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان از محل فروش سوخت در مرز به هر یک از خانوار‌های مرزنشین این استان پرداخت خواهد شد.

کد مطلب: ۹۱۴۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار سیستان و بلوچستان خبرداد: پرداخت ماهیانه 150 هزار تومان به هر خانوار مرزنشین از محل فروش سوخت

احمد علی موهبتی در جلسه ساماندهی سهمیه سوخت مرزنشینان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در اجرای این طرح برای 76هزار سرپرست خانوارهای مرزنشین استان پرونده تشکیل شده که شامل مرزنشینان ساکن تا شعاع 20کیلومتری از مرز است

او ادامه داد: در سال های اخیر پرداخت عواید حاصل از فروش سوخت به مرزنشینان با کندی انجام می شد که بر اساس طرح جدید تمام تعاونی هایی که در حوزه سوخت فعالیت دارند در مزایده عمومی شرکت می ‌کنند که این مزایده پنجم هر ماه برگزار می ‌شود .

استاندار بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود بر اساس طرح جدید ماهیانه حدود 150 هزار تومان به حساب هر مرزنشین واریز شود که در گذشته این مبلغ در حدود 12 هزار تومان به طور میانگین بوده است.

او افزود: باید کمک کنیم تا مرزنشینان به رفاه نسبی برسند و در کنار این امر با پدیده قاچاق سوخت برخورد کنیم زیرا قاچاق علاوه بر ایجاد بی نظمی در اقتصاد، به آن آسیب می زند .

موهبتی ابراز داشت: در نشستی که با وزیر کشور و وزیر نفت و سایر دست‌اندرکاران در تهران داشتیم مقرر شد کارگروهی کشوری برای مبارزه با پدیده قاچاق سوخت برگزار و راهکارهای لازم برای نظم بخشی به این موضوع تصویب شود

او در پایان گفت: مبالغ حاصل از فروش سوخت به نیروهای شاغل دولت که در مرزها ساکن هستند تعلق نمی گیرد و فقط شامل افراد مرزنشین که فاقد شغل هستند می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار