تاکید رئیس سازمان بسیج فرهنگیان بر حمایت از آموزش و پرورش برای ساخت و ساز در مناطق سیل زده

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج فرهنگیان پیچیده ترین کار در عالم را براساس مناسبات جهان بینی اسلامی، عنصر تربیت دانست.

کد مطلب: ۹۱۱۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تاکید رئیس سازمان بسیج فرهنگیان بر حمایت از آموزش و پرورش برای ساخت و ساز در مناطق سیل زده

حسن مرادی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در مراسم گرامیداشت مقام معلم و هفته بسیج فرهنگیان پیچیده ترین کار در عالم را براساس مناسبات جهان بینی اسلامی، عنصر تربیت دانست و به خسارات وارده به مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: براساس آمارهای رسمی مسئولان امر و براورد ریالی که وزیر کشور اعلام کردند خسارت های وارده به استان های سیل زده حدود ۳۵ تریلون خسارت است.

او ادامه داد: براساس آمار اعلامی خانه های آسیب دیده در این مناطق ۱۷۵ هزار خانه است که زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است. معنی این دو گزاره این است که دولت محدودیت های منابع را دارد اما در اعتبار سال جاری و برنامه های وزارتخانه ها برای بحران ها منابعی پیش بینی شده است.

مرادی افزود: حجم ریالی این خسارت با توجه به کسری بودجه سال جاری موضوعاتی در داستان بودجه بود که مقام معظم رهبری دستور دادند اصلاحاتی در ساختار بودجه صورت گیرد تا ظرف ۴ ماه مجلس آن را اعمال کند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گفت: باید همه کمک کنیم با استفاده از ظرفیت مردمی این فضا بازتولید شود و ظرفیت و منابع موجود به آموزش و پرورش کمک کند تا حوزه ساخت و ساز، مسکن فرهنگیان و نیازمندی های دانش آموزان در مناطق سیل زده ترمیم شود.

او افزود: با همت رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور شب گذشته ۲۱۰ میلیارد پول برای بازسازی مدارس این مناطق جمع آوری شد. باید بتوانیم فضا را شکل دهیم تا زندگی فرهنگیان و دیگر افراد مانند گذشته شود.

مرادی افزود: کاری که سازمان بسیج کشور در این بخش انجام می دهد تقسیم شدن اقدامات بین مساجد است. با برخی سازمان ها نیز برای اهدای کمک هماهنگی هایی را انجام داده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار