باران مهربانی گامی درالتیام بخشی قلب کودکان و خردسالان آسیب دیده از سیل

مشهد (پانا) - دبیر خانه پروژه بازی –یادگیری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حرکتی نمادین اقدام به جمع آوری اسباب بازی ، کتاب داستان و دلنوشته های دانش آموزان مدارس سطح استان نمود.

کد مطلب: ۹۱۰۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد

دبیر خانه پروژه بازی -یادگیری اداره کل آموزش و پرورش در حرکتی نمادین اقدام به جمع آوری اسباب بازی ، کتاب داستان و دلنوشته های دانش آموزان مدارس سطح استان نمود.

مهران فر معاون ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد در رابطه با اجرای طرح باران مهربانی افزود : وقوع بلایای طبیعی و غیرطبیعی علاوه برخسارتهای مالی و جانی فراوان باعث بوجود آمدن مسائل روحی و روانی بسیاری مانند:

اضطراب ذهنی، اضطراب کلامی ، اضطراب هیجانی، اختلالات جسمی ، روانی و اجتماعی بویژه در کودکان و خردسالان می شود

به همین منظور و برای کاهش آلام و آسیب های روحی و روانی پس از وقوع بلایای طبیعی و غیر طبیعی، کودکان نیاز به مشاوره و درمان های مختلف دارند و در خصوص کودکان آسیب دیده مهمترین تسکین دهنده " بازی درمانی " است . زیرا فرصتی است تا کودک از دنیای واقعی به دنیای خیال پردازی پناه برده و خود را بازیابی کند.خیال پردازی، نقش پذیری و رقابت جویی توسط بازی های مختلف میتواند بضاعت های فکری و ذهنی کودکان را برای بقاء تقویت کند.همچنین در ساعات اولیه بحران، اسباب بازی های مختلف وخواندن کتب داستان مقتضی با سن کودکان برای پر کردن اوقات کش دار وبی پایان پس از بلایا از اولویت های امداد است.

در این راستا دبیرخانه استانی پروژه بازی ویادگیری اقدام به برگزاری طرح "باران مهربانی" نموده است .در این خصوص مدیران محترم مدارس با همراهی معلمان عزیز و اولیا و دانش آموزان گرامی می توانند اقدام به جمع آوری اسباب بازی های نو متناسب با سن کودکان ، ازقبیل بازیهای سرگرمی، مهارتی ،حرکتی ، آموزشی و ...کتب داستانی نو یا استفاده شده تمیز و سالم دلنوشته ها و همدلی دانش آموزان در راستای آموزش مهارت های زندگی (مهارت همدلی) با دانش آموزان آسیب دیده، نمایند.

همچنین مدارس محترم با هماهنگی معاونت آموزش ابتدایی ناحیه خود و جمع آوری هدایا می توانند کمک های خود را تا تاریخ ۹۸/۲/۱۲به ستاد اسکان ثامن ۳واقع در بلوار نامجو ارسال نمایند تا در ماه مهربانی ها و ضیافت الهی ماه مبارک رمضان به دست کودکان و خردسالان مناطق سیل زده رسانده شود.

هادی ملکی خبرنگار خبرگزاری پانا ناحیه3 مشهد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار