هاشمی: رقابت دانش‌آموزان در کنار بزرگسالان از جذابیت‌های ویژه این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به تشریح میزبانی و مشارکت عالی شهرستانهای استان تهران در برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم پرداخت.

کد مطلب: ۹۱۰۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
هاشمی: رقابت دانش‌آموزان در کنار بزرگسالان از جذابیت‌های ویژه این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بود

سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران گفت: اجرای مسابقات در آموزش و پرورش صرفاً هدف نیست و از مهمترین وظایف ما در این رابطه رشد و تعالی دانش‌آموزان و سعادت دنیوی و اخروی آنان در سایه قرآن کریم است.

او با اشاره به شعار مسابقات امسال «یک کتاب و یک امت»، برگزاری مسابقات بین المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام را در راستای هدفمندسازی فرایندهای قرآنی درسطح کشور دانست و افزود: برگزاری این مسابقات در سطح بین المللی موجب شد تا دانش‌آموزان قرآنی با انگیزه‌های بسیار جدی، توانایی‌های خود را در سطح بین المللی محک بزنند.

هاشمی هدف واقعی از برگزاری مسابقات را رسیدن دانش‌آموزان به سبک زندگی قرآنی دانست و تصریح کرد: این مسابقات یقیناً تأثیر خود را بر جامعه می‌گذارد چرا که مسابقات یکی از زمینه‌های انس با قرآن است و دانش‌آموزان با قاریان برجسته از کشورهای مختلف و سبک‌های آنان آشنا شدند و الگوهای متفاوتی را دیده و تجربه‌های زیادی کسب نمودند.

او تصریح کرد: در کنار اجرای این رویداد بزرگ جهانی، سی وهفتمین دوره مسابقات دانش‌آموزی قرآن و عترت در مناطق ۲۱ گانه شهرستانهای‌ استان تهران را هم با حضور بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار کردیم.

هاشمی با اشاره به حضور ۳۱ دانش آموز قاری دختر و پسر از 21 کشور جهان در این دوره از مسابقات بین‌المللی، خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های مهم این دوره حضور بیش از 3 هزار دانش‌آموز از تهران، البرز و شهرستانهای استان تهران در جهت برگزاری این مسابقات بود که علاوه بر برکات معنوی آن به لحاظ جنبه های آموزشی نیز برای ایشان بسیار مفید بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی در کشور مسابقات قرآنکریم است و از اتفاقات خوب این بود که بعد از وقفه‌ای بیست ساله دوره پنجم و ششم مسابقات برگزار شد.

او افزود: در بین این ٣١نفر دانش‌آموز ١١دختر و ١١ پسر در بخش حفظ و ۹ دانش‌آموز پسر در بخش قرائت شرکت نمودند که نمایندگان ایران اسلامی در بخش حفظ کل دختران و قرایت پسران به مقام قهرمانی رسیدند ودر رشته حفظ پسران نیز نماینده شایسته ایرانی مقام دومی را کسب کرد.

او گفت: در راستای اجرای مطلوب مسابقات ۱۰ کمیته تشکیل‌ و از شهریورماه 97 فعالیت‌های خود را آغاز کردند.

هاشمی بیان کرد: این دوره از مسابقات شامل بخش‌های بزرگسالان، دانش‌آموزان، روشندلان، طلاب و بانوان بود که از ۲۰تا ۲۶فروردین 98 در هتل هما و مصلی تهران برگزار شد.

قائم‌مقام ستاد معین برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم دانش‌آموزان جهان اسلام در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به میزبانی شایسته با نظارت مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، مجموعه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی، کارشناسی های معاونت پرورشی و فرهنگی از جمله، اداره قرآن و عترت و نماز، سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: تمام تلاش خود را در جهت فراهم آوردن بهترین تدارکات برای شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به کار بستیم.

او تصریح کرد: آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با تشکیل جلسات متعدد نسبت به تقسیم برنامه‌ها از روزهای قبل از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن‌کریم اقدام نمود و کلیه عوامل اجرایی از قبل اسقرار مهمانان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در هتل هما تهران سعی کردند به نحو احسن در قالب اسکان، پذیرایی‌های روزانه و اهدای جوایز تمهیدات لازم را فراهم آورند.

او خاطر نشان کرد: در بخش دیگری از برنامه‌ها نیز تدارکات جابجایی شرکت‌کنندگان از هتل به مصلی امام‌خمینی (ره) و بازدید‌های روزانه از نقاط دیدنی شهر تهران از جمله پل طبیعت، برج میلاد، جماران و حرم مطهر امام راحل را برگزار کردیم.

هاشمی ضمن تقدیر ازهمکاری کلیه دست‌اندرکاران که در برگزاری برنامه تدارکات این رویداد بزرگ قرآنی همکاری داشتند، گفت: امیدوارم توانسته باشیم در حد توان و امکانات رضایت مهمانان شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم را فراهم کرده باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار