سفر مجدد شهردار اصفهان به اهواز

عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح نصف جهان به زودی آغاز می شود

شهردار اصفهان از سفر دوباره خود به شهر اهواز به همراه معاون مالی – اقتصادی شهرداری اصفهان برای مدیریت بهتر تیم امدادرسانی شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اصفهان معین خوزستان است، برای بازدید از مناطق سیل زده و تصمیم گیری در مورد اقدامات امدادی مورد نیاز امشب راهی اهواز خواهیم شد.

کد مطلب: ۹۰۶۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح نصف جهان به زودی آغاز می شود

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی با حضور در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر؛ شهردار پاسخگو» ضمن تبریک روز جانباز و روز پاسدار و تبریک اعیاد شعبانیه و با محکوم کردن اقدام آمریکا در تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: خوشبختانه عید امسال حوادث در اصفهان کاهش پیدا کرد که این مسئله نشان دهنده تعامل خوب مردم در اداره شهر و رعایت تمام موازین بود.
وی ادامه داد: در نوروز امسال ما وضعیت بسیار خوبی در اصفهان داشتیم و به دلیل جاری بودن رودخانه زاینده رود تا پنجم عید سیر سفرها به شهر اصفهان صعودی بود. ورود مسافر به شهر اصفهان به اندازه ای بود که در باغ فدک هر شب دو هزار و 500 خودرو در نوبت اقامت بودند.
شهردار اصفهان تصریح کرد: خوشحالیم میهمانانی که به اصفهان آمدند رضایت خوبی از امکانات، برخورد مردم، زیباسازی و ... داشتند.
وی ادامه داد: بیش از 87 درصد مسافران از خدمات ارائه شده در شهر اصفهان رضایت داشتند که بخشی از آن متوجه رفتار شهروندان اصفهانی بود. هرچند پیش بینی ما افزایش 50 درصدی اقامت مسافر نوروزی در شهر بود اما یک میلیون و 258 هزار نفر اقامت کردند که در مجموع 5 درصد رشد مسافر را شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه با جاری شدن سیل در خرم آباد از همان روز اول احساس کردم باید در منطقه حضور پیدا کنم که در همین راستا با اکیپ های امدادی و تجهیزات خود به خرم آباد سفر کردیم، گفت: نیروهای آتش نشانی اصفهان توانستند در یک روز 500 خانه را از سیلاب نجات دهند و تمام زیرگذرهایی که دچار آبگرفتگی شدید شد با اقدامات امدادی تخلیه شد.
ا ختصاص فرهنگسراها و سالن های ورزشی شهرداری به جمع آوری کمک های مردمی
شهردار اصفهان افزود: بعد از خرم آباد شهر اهواز در معرض تهدید بود که برای کمک رسانی به مردم این شهر نیز با معاون عمرانی استاندار به اهواز رفتیم و بعد از برگزاری جلسه در این شهر از نقاطی که در خطر سیل بود، بازدید کردیم. این سفر با اعزام تعداد زیادی نیرو و تجهیزات انجام شد و از همان لحظه ورود کار را شروع کردیم و دیشب هم امکانات جدیدی به اهواز ارسال شد.
وی ادامه داد: امشب هم شخصا به همراه معاون مالی - اقتصادی شهرداری به اهواز خواهیم رفت تا فردا بازدیدهایی از منطقه داشته باشیم. چون وظیفه اخلاقی و انسانی ما مجزا از تکالیف قانونی است. ما همانطور که در دوران دفاع مقدس در خوزستان به صحنه آمدیم اکنون هم به کمک مردم خواهیم رفت و از شنبه تمام سالن های ورزشی و فرهنگسراهای شهر اصفهان آماده پذیرش مردم برای دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی است.
نوروزی بیان کرد: طبق برنامه در هفته فرهنگی اقدام به برگزاری برنامه هایی می کردیم که امسال نیز 175 برنامه و دو هزار اجرا را در دستور کار داشتیم اما برای همدردی با ملت ایران تمام این جشن ها را تعطیل اعلام کردیم و برنامه هایی در راستای افزایش حس همدلی و نوع دوستی بین مردم برای کمک به مردم سیل زده جایگزین برنامه های هفته فرهنگی اصفهان شد.
خیابان آقانورالله نجفی با تعامل با همه دستگاه های متولی ساخته می شود
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش یکی از شهروندان مبنی بر ساماندهی شرق میدان نقش جهان، تصریح کرد: این منطقه تحت عنوان خیابان آقانورالله نجفی در دست ساخت است که بسیاری از اقدامات آن در دوره های قبلی انجام شده است اما آزادسازی آن باید تکمیل شود. به لحاظ تاریخی و میراثی بودن منطقه و داشتن متولی های متعدد در نهادهای دیگر با دغدغه هایی روبرو هستیم و بدون شک این طرح با تعامل میراث و دستگاه های مربوط اجرا می شود.
شهردار اصفهان تصریح کرد: سیاست شهر اصفهان عدم استقرار صنایع سنگین است و باید برای افزایش درآمدزایی در شهر اقدام به توسعه گردشگری کنیم. اصفهان پتانسیل های زیادی مانند مردم هنرمندان، دانشمندان و تاریخ غنی دارد که به همین سبب، شهرداری اصفهان برای اولین بار به دنبال بهبود فضای کسب و کار در شهر حرکت کرد و این راه را ادامه داد. در این زمینه دو بار با معاون رئیس جمهور مذاکره داشتم و برای رونق این بخش استارت آپ ها را حمایت و برای استقرار بخشی از شرکت های دانش بنیان در ارگ جهان نما برنامه ریزی کردیم. همچنین اصفهان شهر دوستدار کودک، شهر جهانی صنایع دستی و شهر خلاق است و با توجه به این که یکی از هفت محور برنامه های من در ابتدای کار، توسعه گردشگری بوده است از ظرفیت همه این ها در توسعه گردشگری بهره مند می شویم.
وی بیان کرد: اخیرا بارندگی در اصفهان زیاد شد. 70 مترمعکب در ثانیه آب در زاینده رود جاری بود که این مسئله به خوبی مدیریت شد و مواردی از آبگرفتگی که بتواند نگرانی یا مزاحمت برای شهروندان ایجاد کند، نداشتیم. البته دنبال لایروبی مادی ها هستیم و مادی هایی که مسدود شده اند را بازگشایی خواهیم کرد.
احیای مادی ها برای افزایش تاب آوری اصفهان
نوروزی با بیان اینکه تصمیماتی برای افزایش تاب آوری شهر خواهیم گرفت، تصریح کرد: سیاست ما این است که شهر در بخش شهرسازی تاب آور شود که یکی از مصادیق آن احیای مادی هاست. 320 کیلومتر مادی در شهر وجود دارد که تقسیم شدن آب در این مادی ها موقع سیلاب می تواند، نقش مهمی در حفظ شهر داشته باشد.
وی در مورد خیابان جامی و دست اندازهایی که شهروندان از آن ابراز انتقاد کرده بودند، نیز گفت: در بازدیدهای اخیر مشکلی در این خصوص اعلام نشد با این وجود از شهردار منطقه یک و معاون عمرانی شهرداری می خواهم با بازدید ویژه از این خیابان مشکل مورد نظر شهروندان را برطرف کنند.
اتفاق بزرگ عمرانی شهر اصفهان در سال 98 به زودی اجرایی می شود
شهردار اصفهان از اتفاق بزرگ عمرانی شهر اصفهان در سال 98 خبر داد و گفت: به زودی عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح نصف جهان در کنار کارخانه قند با مذاکراتی که با بنیاد مستضعفان برای آزادسازی کارخانه داشتیم، آغاز خواهد شد و آبادانی را در این منطقه شاهد خواهیم بود.
وی بیان کرد: با این طرح بزرگترین پل شرق اصفهان در این قسمت ساخته خواهد شد و سعی می کنیم با دو شیفته کردن کار، این پروژه را هر چه سریع تر نهایی کنیم.
نوروزی در مورد آسفالت بلوار امام رضا (ع) که به آرامستان باغ رضوان اصفهان منتهی می شود نیز افزود: صورت جلسه ای با اداره راه و شهرسازی در خصوص این خیابان امضا کرده ایم که بر اساس آن قرار شد شهرداری جدول گذاری و راه و شهرسازی آسفالت آن را انجام دهد که شهردار منطقه 15 موظف است امروز این مسئله را مجددا پیگیری کند.
وی در مورد ترافیک ایجاد شده در اطراف ترمینال صفه هم گفت: ترمینال صفه قبل از اینکه مجتمع زیتون در این منطقه ساخته شود، راه اندازی شد و اگرچه شهروندان به مسائل ترافیکی این بخش منتقد هستند اما مجتمع مسکونی زیتون با شکل گیری ترمینال ساخته شده و تنها اقدامی که شهرداری در این زمینه می تواند انجام دهد ایجاد پارک سوار در این ترمینال است تا از بار ترافیکی آن کم کند که برنامه ریزی لازم در این خصوص نیز انجام می شود.
شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال شهرداری باید تلاش بیشتری برای تحقق بودجه کند چراکه بودجه شهر اصفهان 37 درصد افزایش یافته است، گفت: سال گذشته هم در جذب بودجه موفق بودیم و برای سال جاری نیز با کار و تلاش همکاران این اتفاق را محقق خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار