با اشاره به حمایت غرب از تروریست ها؛

سوریه تهدیدات آمریکا، فرانسه و انگلیس را محکوم کرد

تهران (پانا) - وزارت خارجه و مهاجران سوریه تاکید کرد: دمشق تهدیدات آمریکا، فرانسه و انگلیس و سیاست‌ این کشورها را برای ازبین بردن اهدافی که سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای آن ایجاد شده است ، محکوم می‌کند.

کد مطلب: ۹۰۵۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
سوریه تهدیدات آمریکا، فرانسه و انگلیس را محکوم کرد

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روز شنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه ادامه داد: این کشورها به دنبال بهره برداری از سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای تحقق اهداف پست خود هستند.
براساس اعلام این وزارتخانه ، اقدامات مزبور از سوی آمریکا، انگلیس و فرانسه و تبلیغات پوچ آنان به دنبال شکست های اخیر با هدف دور کردن شبهات ناشی از حمایت آنان از تروریست‌ها در سوریه در سال های اخیر صورت می گیرد.
وزارت خارجه سوریه خاطرنشان کرد، تسلیحات و پول‌های فراوانی که این کشورها به گروه های تروریستی از جمله کمک میلیون‌ دلاری اخیر گروهک کلاه سفیدها به عنوان بازوی اصلی جنایات جبهه النصره ، بزرگ ترین دلیل بر دروغی است که این کشورها و وزیران خارجه آنها می ‌گویند.
این وزارتخانه افزود: بر کسی پوشیده نیست که این کشورها مشوق گروه های تروریستی برای به کارگیری مواد شیمیایی سمی در خان شیخون، دوما و حلب و به تازگی نیز در روستای الرصیف در شمال شهر حماه هستند.
وزارت خارجه سوریه ادامه داد: هدف بیانیه‌ های اخیر این کشورها سرپوش گذاشتن بر جنایات به کارگیری سلاح شیمیایی آتی است که از سوی این دولت‌های جنایتکار برنامه ریزی می‌ شود.
وزارتخانه مزبور ادامه داد: خود این کشورها پیش تر از سلاح شیمیایی در مستعمرات سابق و ضد ملت‌هایی که برای دست یابی به حاکمیت و آزادگی و استقلالشان مبارزه می‌کنند، استفاده کرده‌اند و اکنون صلاحیت اخلاقی برای متهم کردن سوریه در این زمینه ندارند.
وزارت خارجه سوریه در پایان خاطرنشان کرد، استفاده فسفر سفید از سوی آمریکا در استان دیرالزور و ویران کردن شهرها و روستاهای سوریه از جمله شهر الرقه بر سر غیرنظامیان بزرگ ترین دلیل بر اقدامات شنیع این کشورهاست.
امریکا، فرانسه و انگلیس روز گذشته با صدور بیانیه مشترک مدعی شدند که برنامه هایی برای انجام حملات شیمیایی در سوریه از سوی دولت این کشور وجود دارد.
خبرگزاری رسمی سوریه نیز به نقل از منابع محلی در ادلب گزارش داد که تروریست های جبهه النصره و حزب الترکستانی در ادلب ، 120 خمپاره را با کمک کارشناسان بلژیکی به گاز کلر مسلح کردند.
برپایه این گزارش ، گروه های تروریستی با همکاری گروه کلاه سفیدها روز دوشنبه گذشته اقدام به انتقال خمپاره های مزبور با پنج خودروی امدادی به یکی از انبارهای خود در یکی مخفیگاه های در سهل الروج در ادلب کرد.
وزارت خارجه و وزارت دفاع روسیه در تیرماه گذشته تاکید کردند که تروریست ها از سلاح شیمیایی در سوریه استفاده می کنند که از کشورهای غربی و آمریکا برای آنها ارسال می شود.
غربی ها در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی هستند و حقایق را با گروه کلاه سفید ها تحریف می کنند.
کارشناسان معتقدند، با توجه به تحرکات نیروهای تروریستی، وقوع یک حمله شیمیایی با توجه به تحمل شکست های اخیر محتمل است.
از ابتدای بحران سوریه نزدیک به 20 حمله شیمیایی در سوریه گزارش شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار