مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

کرمانشاه قبل از بحران، سیل را کنترل کرد

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه در تمام استان با اقدامات پیشگیرانه هیچ مدرسه‌ای در سیل اخیر آسیب ندید و کرمانشاه قبل از بحران، بحران سیل را کنترل کرد.

کد مطلب: ۹۰۴۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
کرمانشاه قبل از بحران، سیل را کنترل کرد

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه صبح امروز در جلسه ستاد بحران این اداره کل که با حضور قائم مقام وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: از آنجایی که کرمانشاه حوادث دردناک و دشواری مثل زلزله را پشت سر گذاشته، مدیران استانی برای حوادث احتمالی دیگر مثل سیل این روزها آمادگی لازم را داشتند و با تدابیر مدیر ارشد استان و توانمندی مدیریتی درون‎سازمانی این حادثه در کام مردم کرمانشاه تلخ نشد.

مجید یزدان‌پناه بحران‌شناسی مدیریتی را یکی از پارامترهایی دانست که درک و به کارگیری آن برای مدیران استانی ضرورتی انکارناپذیر و عامل پیروزی بر بحران اخیر بود.

وی افزود: همین امر در کرمانشاه مهمترین برگ برنده در کنترل حادثه‌ی سیل بود. ما این توان را داشتیم که با هم‌گرایی، برنامه‌ریزی و هم‌دلی، قبل از بحران این بحران دشوار را کنترل کنیم.

یزدان‌پناه همچنین گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و هشدارهای مسؤولان مربوطه، اقدامات پیشگیرانه‌ای صورت گرفت و مسؤولان استانی و شهرستانی این اداره کل با تلاش‌های شبانه‌روزی و سعی وافر تلاش کردند که این اتفاق را کنترل نمایند.

این مقام مسؤول تشکیل ستاد بحران آموزش و پرورش استان و نواحی و مناطق را به عنوان یکی از اولین اقداماتی نام برد که سنگ بنای بسیاری از تصمیم‌گیری‌های به موقع و کارساز در آموزش و پرورش بود.

وی همچنین قدرشناسانه از مسؤولان وزارتی تشکر کرد و ادامه داد: کرمانشاه اولین استانی بود که با دستور وزیر محترم آموزش و پرورش، در روزهای اولیه‌ی بحران، مسافران نوروزی را از چادرها و اقامتگاه‌های ناامن‌شان به استراحت‌گاه‌های ستاد اسکان دعوت کرد و به طور رایگان از آن‌ها در این اماکن اقامتی پذیرایی نمود. به طوری که آموزش و پرورش تنها در یک شهر کوچک مثل پاوه در یک شب دو هزار نفر از مهمانان و مسافران نوروزی را اسکان داد.

وی ادامه داد: در همان روزهای اول تمام مدارس از جنبه‌های مختلف مهیای استفاده‌ی عموم مردم شدند تا در صورت تهدیدات سیل به طور موقت سرپناه آنان باشند. تعمیرات جزیی، ایزوبام، رفع انسداد آبراه‌های ورودی مدارس و ... از جمله اقدامات مفیدی بود که از هر گونه اتفاق ناگوار برای فضاهای آموزشی پیشگیری می‌کرد.

در این راستا دغدغه‌ها و اقدامات پیگیرانه‌ی وزارت آموزش و پرورش، شخص وزیر محترم، نعمت‌اللهی قائم مقام ایشان و سایر مسؤولان وزارتی قابل توجه بود. این عزیزان با جدیت پیگیر وضعیت شدند و دستورات و راهنمایی‌هایشان برای برون‌رفت از این بحران ارزشمند و مؤثر بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تأکید کرد: با توجه به مدیریت درست و آماده‌باش مسؤولان استانی، قبل از هر گونه اتفاقی تمام تمهیدات لازم اندیشیده شد و خوشبختانه بنا بر آماری که تا امروز داریم خسارتی به مدارس و فضاهای فرهنگی و آموزشی وارد نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار