توصیه های انتظامی پلیس آگاهی استان قم به مسافران نوروزی

قم (پانا)- رئیس پلیس آگاهی استان قم با توجه به شلوغی و ازدحام مسافران در ایام تعطیلات نوروزی، از شهروندان خواست تا توصیه های پلیس را جدی بگیرند.

کد مطلب: ۹۰۴۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
توصیه های انتظامی پلیس آگاهی استان قم به مسافران نوروزی

سرهنگ " احمد کرمی" با اشاره به مراقبت از جیب خود در در اماکن شلوغ و پر ازدحام مثل استادیوم ها، سینماها، ایستگاه های مترو، زیارتگاه ها، مساجد، بازارها تفریحگاه ها و صف های اتوبوس اظهار کرد: در هنگام سوار شدن به اتوبوس و مینی بوس و نشستن در داخل خودروهای شخصی مراقبت بیشتری از جیب های خودبعمل آورید، تا حد امکان به جای پول نقد، از چک های مسافرتی، رمز دار و تضمینی استفاده کنید.
سرهنگ کرمی ادامه داد: کیف پول را به نحوی در جیب خود بگذارید که تمام آن در داخل جیب قرار داشته باشد و از قراردادن تمام پول خود در یک جیب خودداری کنید.
رئیس پلیس آگاهی استان اضافه کرد: تا حد امکان پول خود را در جیبی قرار دهید که دسترسی به آن به آسانی ممکن نباشد، بیشتر جیب برها از شیوه ایجاد حواس پرتی، تنه زدن یا پاشیدن چیزی بر روی لباس و پاک کردن آن و نزاع ها و درگیری های ساختگی استفاده می کنند، در صورت مواجه شدن با چنین مواردی با حفظ خونسردی خود متخلفان را در انجام نیات پلیدشان ناکام سازید.
سرهنگ کرمی هشدار داد: چنانچه در معابر عمومی مورد جیب بری قرار گرفتید، ضمن حفظ خونسردی خود بمنظور جلوگیری از سرقت مابقی اموالتان مراتب را فوراً به پلیس 110 نزدیکترین حوزه انتظامی اطلاع داده و در اولین فرصت جزئیات سرقت از قبیل محل حادثه ، تاریخ و ساعت دقیق و نوع اموال ، نحوه سرقت و مشخصات ظاهری سارق را به مراکز مذکور گزارش کنید.
وی بیان داشت: از حمل کیف خود در مواقع غیرضروری بپرهیزید، هنگام دریافت پول از بانــک حرکات اطرافیان خود به ویژه راکبین موتورسیکلت ها را در داخل و خارج بانک ، دقیقاً زیر نظر بگیرید.
رئیس پلیس آگاهی استان تاکید کرد: مراقب افراد ناشناسی که به شما نزدیک می شوند باشید،هرگز وجوه نقد و اشیاء گران قیمت خود را با کیسه های نایلونی روشن یا ساک های غیراستاندارد حمل نکنید.
سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه محتویات داخل کیف خود را در معرض دید افرادناشناس قرار ندهید و کیف خود را با دستی که مجاور دیوار یا جوی آب است حمل کرده واز حرکت در سطح خیابان جداً بپرهیزید.
وی ابراز داشت: بهتر است بدانید کــه کیف قاپ ها معمولاً با موتورسیکلت های تندرو و یک نفر ترک نشین با کلاه اقدام به کیف قاپی می کنند، چنانچه به عللی مجبور به حمل پول نقد با کیف هستید، حتماً از کیفی استفاده کنید که دارای دسته محکم است.
رئیس پلیس آگاهی استان در پایان از هموطنان و مسافران نوروزی درخواست کرد: به هنگام قراردادن وسائل خود در صندوق عقب خودرو یا برداشتن آن ، از گذاشتن کیف خود بر روی زمین بپرهیزید و از آویزان کردن کیف خود به پشت صندلی در رستوران ها خودداری کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار