امام جمعه همدان:

باید مراقب دسیسه‌های کسانی که به دنبال کمرنگ نشان دادن اقدامات مسئولان هستند، بود

همدان (پانا) - امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه یکی از توصیه‌های قرآن کریم به صاحبان عقل را تقوا عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۰۴۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
باید مراقب دسیسه‌های کسانی که به دنبال کمرنگ نشان دادن اقدامات مسئولان هستند، بود

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر (ع) از ایثارگری و صبر ایشان برای ماندگاری دین اسلام سخن گفت.
نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: عقلانیت از دیدگاه امام موسی کاظم (ع) ۳ شاخصه دارد که اگر شخصی به آن توجه نکند بویی از عقل نبرده است.
او با بیان این که افرادی که به دور از عمل گرایی درگیر آرزوهای طولانی و خواسته‌های مبتنی بر توهمات شوند، عادت به زیاد حرف زدن داشته و با شهوت‌های نفس، عبرت‌بینی خود را کور کنند، بویی از عقلانیت نبرده‌اند، گفت: از دیدگاه حضرت موسی‌بن‌جعفر (ع) در روز جمعه هزاران نسیم رحمت خدا شروع به وزیدن می‌کند که هرکس می‌خواهد به هر هزار رحمت دست یابد باید بعد از نماز عصر صد مرتبه سوره «قدر» را بخواند.
آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی به یکدلی، وحدت، انسجام و بسیج همگانی مردم بعد از وقوع سیل در برخی مناطق کشور اشاره کرد و گفت: باید در حادثه اخیر نیز این جلوه‌های مهربانی و همراهی را پررنگ‌تر کرد.
او ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت گروه‌های جهادی، دانشجویی و تشکل‌های مختلف گفت: ۲۷ پایگاه هلال احمر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی مستقر شده‌اند و تا کنون ۸ محموله کمک‌های مردمی توسط هلال احمر به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.
آیت الله شعبانی در ادامه با بیان این که عده ای هدفمند در فضای مجازی، وقوع بلایای طبیعی را بستری برای القای ناکارآمدی نظام و سلب اعتماد مردم قرار داده‌اند، گفت: این افراد فضای کشور را طوری نشان می‌دهند که خبری از مدیریت در آن نیست اما در کشورهای دیگر همه مسائل در بهترین حالت ممکن مدیریت می‌شود.
امام جمعه همدان ضمن اشاره به وقوع سیل در ژاپن با ۲۰۰ کشته در سال ٢٠١٨ و سیل آمریکا در سال ۲۰۱۷ با ۵۰ کشته تصریح کرد: این دو کشور تنها نمونه‌هایی از تلفات وقوع سیل است و وقوع بلایای طبیعی در هر کشوری خسارت و تلفات خود را بر جای می‌گذارد.
او با تأکید بر این که من ضعف مدیریت در برخی مسائل را انکار نمی کنم گفت: باید مراقب دسیسه‌های بعضی که به دنبال کمرنگ نشان دادن اقدامات مسئولان و یا به حاشیه بردن آن هستند بود زیرا کشورهایی که قبله آمال برخی غرب‌گرایانند نیز درگیر تلفات و خسارات بلایای طبیعی شده‌اند.
امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به این که برخی سیل اخیر را به گناهکار بودن مردم منطقه ربط می‌دهند که این هم اشتباه است، گفت: منکر تأثیر سوء گناه نیستیم اما علت تامه وقوع بلایا گناه نیست و باید در انتقال مباحث از افراط و تفریط دوری و با تدبر و تفکر صحبت کرد.

سحر چهاردولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار