موگرینی: برجام سهم امنیت عمومی است

تهران (پانا) - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندجانبه گرایی را در سازمان ملل متحد مورد حمایت قرار داد و از موضع اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای ایران دفاع کرد.

کد مطلب: ۹۰۱۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
موگرینی: برجام سهم امنیت عمومی است

فدریکا موگرینی در بحث همکاری بین سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا گفت : «سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا بعد از جنگ جهانی دوم با هدف مشترک راه‌اندازی شدند، هدفی که از یک فاجعه دیگر جلوگیری کند. ما نیازمند یک مکانیزم چند جانبه هستیم. مکانیزمی با راه‌حل برد- برد به عنوان جایگزین برای یک جنگ قاره‌ای و جهانی جدید.»

او ادامه داد: «این هدف همچنان معتبر است و بعد از دهه‌ها نزدیکی بین ما قوی‌تر و بزرگ شده است. راه اروپا رسیدن به صلح و امنیت است که در مورد اتحادیه اروپا نیز یکسان است.»

او با اشاره به یک نیاز به یک ساختار جامع چندجانبه برای عدم گسترش و خلع سلاح از توافق هسته‌ای ژوئیه 2015 بین ایران و شش قدرت جهانی بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و ایالات متحده دفاع کرد.

بر اساس این توافق،‌ ایران موافقت کرد که برنامه هسته‌ای خود را در قبال لغو تحریم‌های بین‌المللی کاهش دهد.

موگرینی گفت: «امنیت جمعی ما نیاز به یک ساختار جامع چندجانبه برای عدم گسترش و خلع سلاح دارد به همین دلیل است که اتحادیه اروپا همچنان در تلاش برای حفظ توافق هسته ای با ایران است.»

او گفت: «این توافق سهم امنیت عمومی است و راهی برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای است.»

موگرینی گفت: «ما با رفتار ایران در زمینه‌های دیگر و در صدر آن موشک‌های بالیستیک، حقوق بشر و فعالیت‌های منطقه‌ای مشکل داریم. اما در نبود توافق هسته‌ای، رایزنی با ایران دشوارتر خواهد شد، نه آسان‌تر. از بین بردن توافقی که کارساز است، نقطه شروع مناسبی برای پیشبرد امنیت جمعی ما نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار