رئیس سازمان محیط زیست تأکید کرد

دستور مقام معظم رهبری برای رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام(ره)

تهران (پانا) - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت رئیس‌جمهوری و مقام معظم رهبری از بوی نامطبوع هوای اطراف فرودگاه حضرت امام خمینی ناراضی هستند و دستور اکید دادند تا این بوی نامطبوع از بین برود.

کد مطلب: ۹۰۰۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
دستور مقام معظم رهبری برای رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام(ره)

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، عیسی کلانتری در حاشیه مراسم افتتاح یک طرح زیست محیطی در جنوب تهران با اشاره به اینکه هوای پاک از حقوق مسلم مردم است، افزود: با توجه به اینکه جنوب تهران از بعد زیست‌محیطی شرایط مطلوبی را در گذشته نداشته و آلودگی‌های مختلفی در جنوب شهر تهران فراوان بود فاضلاب‌ها، پسماندها و پساب‌ها زندگی مردم را آزرده کرده بود.

وی با بیان اینکه مردم حق دارند از ما مطالبه داشته باشند ما و صاحبان صنعت منتی بر مردم نداریم بلکه وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم، اظهار کرد: رئیس‌جمهوری و مقام معظم رهبری از بوی نامطبوع هوای اطراف فرودگاه حضرت امام خمینی ناراضی هستند و دستور اکید دادند تا این بوی نامطبوع از بین برود.

100 کانون آلوده کننده هوای جنوب تهران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌هایی که صورت گرفت بیش از 100 کانون آلوده‌کننده هوای جنوب شهر از جمله فاضلاب‌های شهرهای اطراف، فاضلاب‌های کارخانجات، کشتارگاه‌ها، دامداری‌ها و خود مراکز جمع‌آوری پسماند شناسایی شد که سبب شده بود بوی نامطبوع مردم و مسافران را آزار دهد، بیان کرد: به همت استانداری تهران و کل دستگاه‌های دولتی حدود یک سال است که مبارزه به طور جدی با مراکز آلوده‌کننده هوای تهران در جنوب شهر و سرمایه‌گذاری برای رفع بوی نامطبوع آغاز شده است.

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه برخی واحدها مثل دامداری‌ها باید از این منطقه منتقل شوند و این موضوع در حال انجام است، خاطرنشان کرد: کارخانجاتی که آلوده‌کننده بودند عمدتاً مربوط به حوزه لبنیات بود و به همت بخش خصوصی سرمایه‌گذاری برای رفع بو آغاز شده و اکنون با راه‌اندازی تصفیه پساب کارخانه در انتهای خط دیگر هیچ بویی وجود ندارد.

رفع بوی نامطبوع جنوب شهر تهران تا دو سال آینده

کلانتری با بیان اینکه متأسفانه آب‌های تصفیه شده وارد نهرهای هفتگانه آب‌هایی می‌شود که فاضلاب است و دوباره آلوده می‌شود و وزارت نیرو باید این موضوع را سر و سامان بدهد، تصریح کرد: اگر همه دستگاه‌های مسئول وظایف خود را انجام دهند امیدواریم بوی نامطبوع جنوب شهر تهران تا دو سال آینده به طور کلی برطرف شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌ها بیش از آن چیزی که فکر می‌کردیم لازم بود و همین واحد صنعتی نیز ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است، تاکید کرد: یک سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومانی هم در واحد کناری اینجا انجام شده است و شرکت آب و فاضلاب هم در مدت کوتاه توان جمع‌آوری این رودخانه‌ها و نهرها و پساب‌ها و فاضلاب‌ها را ندارد و به همین دلیل فرصت مناسبی می‌خواهند و تا پایان سال ۱۳۹۹ کل این بو باید جمع‌آوری شود.

وضع نامناسب مدیریت پسماند در آرادکوه

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به وضع نامناسب مدیریت پسماند در «آرادکوه» گفت: آقای رئیس جمهور به شهرداری تهران دستور داده است، که هرچه سریع‌تر مکان این منطقه تغییر کند و احتمالاً به حدود ۱۰۰ کیلومتر در کویر و منطقه مناسب‌تری منتقل خواهد شد.

وی علت بی‌رغبتی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در تولید برق از پسماند را مافی التفاوت برق مصرفی و برق تولیدی از پسماند دانست و گفت: وزارت نیرو نیز اظهار کرده که نمی‌تواند، برق را ۸۰۰ تومان خریده و ۶۰ تومان بفروشد و باید یک سیاستی در پیش بگیریم تا مردم طوری رفتار کنند که بخش خصوصی راغب به سرمایه گذاری در این زمینه به ویژه در شمال کشور شود.

کلانتری خاطرنشان کرد: پسماند در شهرهای جنوب البرز معضل است، اما در شهرهای شمال البرز به یک مصیبت تبدیل شده است و امیدوارم با اصلاح سیاست‌های قیمت گذاری برق بتوانیم، منابع لازم را برای حذف پسماندها در کل کشور به ویژه در شمال کشور تأمین کنیم.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم استان تهران مشکلات زیست محیطی آن است، افزود: به واحدها و صنایع جنوب استان تهران اعلام کرده‌ایم که برای ارتقای فرهنگ زیست محیطی و رفع آلایندگی می‌توانند از تسهیلات بانکی برخوردار شوند.

وی با اشاره به افزایش قیمت تجهیزات تصفیه فاضلاب برای صنایع گفت: ما به صنایع استان تهران کمک می‌کنیم تا فاضلاب خود را تصفیه‌پذیر کنند و آن‌ها را به فروش برسانند و باید تدبیری اتخاذ کنیم که فاضلاب های تصفیه شده با پساب‌های دیگر و آلوده مخلوط نشود.

بندپی خاطرنشان کرد: استانداری تهران آمادگی آن را دارد تا به صنایعی که در جهت رفع مشکلات زیست محیطی خود اقدام می‌کنند، کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار