جایزه جشنواره تئاتر «ثمر» به بیماران مبارز سرطانی تقدیم شد

تهران (پانا) - بنیانگذار جشنواره تئاتر دانشجویی و مردمی «ثمر» در آیین پایانی هشتمین دوره این جشنواره، هشتمین جشنواره ثمر را به سپیده علی‌محمدی و همه مبارزان با سرطان تقدیم کرد.

کد مطلب: ۹۰۰۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
جایزه جشنواره تئاتر «ثمر» به بیماران مبارز سرطانی تقدیم شد

به گزارش روابط عمومی جشنواره، آیین اختتامیه هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر عصر امروز (دوشنبه ۲۰ اسفند ماه) در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو آغاز شد.
در این مراسم محمدرضا ژیان، بنیانگذار جشنواره، افشین علی اصفهانی، دبیر جشنواره، رضادادویی، به نمایندگی از هیئت داوران و سید وحید فخر موسوی به عنوان رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی حضور دارند.
آیین اختتامیه با اجرای یک نمایش کوتاه و پخش کلیپ از کارهای دانشجویان همراه بود.
سپس افشین علی اصفهانی دبیر جشنواره طی سخنانی با تشکر از همه هنرمندانی در ۱۰ روز جشنواره تلاش کردند، بیانیه اختتامیه را قرائت کرد. او گفت: این جشنواره از مرداد کار خود را شروع کرده و با ثبت نام ۲۳۷ روبرو و ۷۰ اثر انتخاب شد. شعار جشنواره تئاتر حرفه‌ای و دانشجویی و دوری از تئاتر سرمایه‌داری بود.
دبیر جشنواره ادامه داد: از مسئولان و هنرمندان تئاتر می‌خواهیم چراغ تئاتر راستین را روشن نگه دارند. از ویژگی‌های جشنواره، استفاده از داوران موفق و دانشجویان پرتلاش از دهه ۶۰ تا ۸۰ بود.
رضا دادویی در ادامه بیانیه هیأت داوران را قرائت کرد و گفت: جوایز و برگزیده شدن به معنای بهترین بودن نیست، بلکه نظر هیأت داوران است، نباید خیلی شاد یا ناراحت شویم.
محمدرضا ژیان بنیانگذار جشنواره دانشجویی و مردمی ثمر نیز بیانیه‌ای احساسی را قرائت کرد و گفت: ما طبق سنت هر سال جشنواره را به یک شخصیت تقدیم می‌کنیم.
وی در بخشی از این بیانیه به «سپیده علی‌محمدی» بازیگر تئاتر اشاره کرد که بیماری سرطانی داشته است، گفت: او جنگید و امروز پیروز شده و در بین ما حضور دارد. ثمر را همین بس که یادآور شود زنده هستیم. هشتمین جشنواره ثمر را به سپیده علی محمدی و همه مبارزان با سرطان تقدیم می‌کنیم. ثمره همین تئاتر حرفه‌‌ای، تئاتر دانشجویی است.
سپس سپیده علی‌محمدی پشت تریبون قرار گرفت و مورد تشویق حضار قرار گرفت و گفت: من پیروز یک جنگ نابرابر شدم، همه قطعاً رویاهایی دارند، امیدوارم این رویاها لحظه‌ای برای هیچکس کم نشوند و همه بدانند خودشان قهرمان زندگی خودشان هستند.
در ادامه نیز مهناز براتلو هنرمند تئاتر، تابلویی از تصویر محمدرضا ژیان را به او تقدیم کرد.
سیدوحید فخر موسوی رییس شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر نیز در این نشست طی سخنانی گفت: از همه ما نام و یادی بیش نمی‌ماند و البته شاید کسی از عنوان شورای نظارت خوشش نیامد، من هم قصد ندارم، زیاد صحبت کنم فقط از عوامل جشنواره تشکر می‌کنم.
وی در ادامه گفت: خانه تئاتر امروز جشن نوروزگان دارد و من هم قرار بود آنجا بروم اما من به این سمت کشیده شدم. امروز این قسمت برنامه برایم عجیب بود که از خانم علی‌محمدی تقدیر شد، مادر من هم درگیر بیماری سرطان است و امیدوارم هیچکس چنین چیزی را تجربه نکند.
فخر موسوی با اشاره به اینکه به جز تئاتر به شعر هم می‌پردازد و در ادامه غزلی به جمع تقدیم کرد و گفت: اگر خانه تئاتری امروز جشن دارد محصول این جشنواره‌ها و کارهای دانشجویی است.

در ادامه مراسم حضار به احترام هنرمندان درگذشته سال ۹۷ بپا خاستند و یک دقیقه سکوت کردند. سپس برندگان جوایز اعلام و به برگزیدگان اهدا شد.
*جایزه خبرنویسی:
ثمر سمیعی
*مسابقه عکاسی
تقدیر، کارت شش ماهه تیوال پلاس و هدیه ویژه کیمیا طرح: فاطمه معینی و نیلوفر آستان
تندیس و لوح تقدیر با کارت یک ساله تیوال پلاس و هدیه کیمیا طرح: هانیه یاوری
*جایزه بخش طراحی پوستر
تقدیر،کارت شش ماهه تیوال پلاس و هدیه کیمیا طرح: محمدرضا آب اهیمی برای نمایش کافه وحش
تندیس و لوح و کارت یک ساله تیوال پلاس و هدیه کیمیا طرح: علی اکبر حیدری برای نمایش پاسیفایر
*جایزه طراحی لباس
تقدیر: ملیکا وطن دوست برای نمایش نفتینه بانو و نسوان تهران
تندیس: زری کریمی طراح لباس نمایش زال و رودابه
*جایزه طراحی صحنه
تقدیر: هما پارسایی سرشت برای نمایش دست من نیست
تندیس:کمال جعفری برای نمایش چشم مرکب
*جایزه آهنگسازی
تقدیر: احسان تارخ برای نمایش تابلوی آخر
تندیس:مهرداد زارعی برای نمایش پاسیفایر
*جایزه چهره پردازی
تقدیر: فاطمه مزینانی برای نمایش شب هزار و یکم
تندیس: احمد نگهبان برای نمایش درانتظار گودو
*جایزه بخش نویسندگی
تقدیر: رسول حق شناس برای نفتینه بانو و نسوان تهران
تندیس: حمیدرضا قدیانی و حسین رضازاده و ساینا آریایی فر برای نمایش زال و رودابه
*جایزه بازیگری زن
تقدیر: مهسا جعفری برای نمایش پاسیفایر
تندیس: مهشید حسینیان برای نمایش تبلور نطفه در حریق
*جایزه بازیگری مرد
تشکر از احمد صمیمی برای بازی روان
تقدیر: سامان سالاری برای نمایش چشم مرکب
تندیس: اهورا گل‌عمومحمد برای تنهایی مفرط شایان
*جایزه کارگردانی
تقدیر: مهسا جعفری کارگردان نمایش پاسیفایر
تندیس: کمال جعفری کارگردان چشم مرکب
*بهترین نمایش
هیأت داوران هیچ کدام از کارها را شایسته بهترین اثر ندانست اما تقدیر ویژه داوران به صابر خلیلی برای نمایش «شب، ریل و دل» برای نگاه گروهی رسید.
اما بهترین نمایش بخش مهمان، بدون داوری و از سوی محمدرضا ژیان به حامد ناموشکی به نمایش «مدت زمان نوسان» رسید.
بهترین نمایش از دید مخاطبین نیز بنا بر آرای مردمی به نسیم عربانی برای نمایش «شب هزار و یکم» رسید.
سپس از یزدانی‌فر مدیر شرکت کیمیا طرح، محمد امرآبادی مدیر سایت تیوال، سردبیر ایران تئاتر، محسن نجارحسینی از مجموعه نوفل لوشاتو، وحید فخرموسوی و شهرام کرمی، داود نامور مدیر نوفل لوشاتو و در نهایت داوران بخش‌های مختلف جشنواره نیز تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار