مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

پیشرفت و عقب ماندگی یک جامعه تا حد زیادی بستگی به پیشرفت یا عقب ماندگی زنان آن جامعه دارد

نیشابور ( پانا ) - همایش هم اندیشی کارشناسان امور بانوان ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با هدف تبیین سیاست های این حوزه و تبادل تجربیات سالانه به میزبانی شهرستان نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۰۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت و عقب ماندگی یک جامعه تا حد زیادی بستگی به پیشرفت یا عقب ماندگی زنان آن جامعه دارد

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این همایش با مهم خواندن نقش زنان فرهنگی در توسعه آموزش و پرورش، گفت: با افزایش جمعیت شش هزار نفری به مجموعه آموزش و پرورش نیشابور، با همراهی تیم بسیار خوب نیشابور و به ویژه بانوان شاغل در این حوزه، ما در روز اول مهر حتی یک کلاس درس خالی از معلم نداشتیم.

حسین مهرابادی افزود: زنان به‌عنوان نیمی از افراد جامعه در تغییر و شکل‌دهی فرهنگ جامعه دینی نقش مهمی دارند و پیشرفت و عقب‌افتادگی یک جامعه و حتی یک نهاد مقدس مانند آموزش و پرورش تا حد زیادی بستگی به پیشرفت و حتی عقب‌افتادگی زنان آن جامعه دارد.

وی ادامه داد: زنان در فضای خانه و خانواده به‌عنوان یک خواهر، مادر یا همسر و در محیط کار به عنوان یک فرد سازنده و موثر می‌تواند به سرعت بخشیدن و دست‌یابی به چشم‌اندازها و اهداف تبیین شده آن نهاد کمک کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در واقع پایه و اساس بحث فرهنگ و فرهنگ‏سازی در خانواده شکل می‌گیرد و زنان ما با توجه به اینکه در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند، نباید رسالت خود را به‌عنوان فرهنگ‌ساز در خانواده فراموش کنند و این رسالت برای زنان فرهنگی در مدرسه نیز هست که باید به آن توجه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار