رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان همدان خبر داد:

بهره برداری مرکز آموزش هتل داری در همدان

همدان (پانا) - رئیس سازمان آموزش های فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به این که برنامه اقتصاد دولت ریشه در مشکلات اقتصادی جامعه دارد سازمان فنی و حرفه ای را متولی اصلی آموزش های غیر رسمی و مهارتی بیان کرد که ارائه کننده مدارک بین المللی و مورد تأیید سازمان بین المللی کار است.

کد مطلب: ۸۹۷۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری مرکز آموزش هتل داری در همدان

وهب مختاران با تأکید بر این که آموزش های فنی و حرفه ای دستاوردهای مهمی در زمینه اشتغال ایجاد می کند، بیان کرد: از آن جایی که مدارک فنی و حرفه ای بیشتر بر روی آموزش های عملی تکیه دارد و آموزش های تئوری از اهمیت کمتری برخوردار است لذا مدارک فنی و حرفه ای بسیار کاربردی است و افراد دارای گواهی نامه فنی و حرفه ای به سهولت جذب بازار کار می شوند.
او گفت: مطالبه مهارت در جامعه کنونی ما به نوعی از بین رفته است چرا که جامعه و خانواده ها بیش از آن که به دنبال مهارت آموزی فرزندان خود باشند به فکر مدرک آن ها هستند.
مختاران با اشاره به این که یکی از مشکلات جامعه عدم مطالبه خانواده ها و جوانان در حوزه مهارت آموزی است تصریح کرد: خانواده ها هزینه های هنگفتی را برای آموزش فرزندان خود جهت ورود به دانشگاه متقبل می شوند اما آن ها بعد از فارغ التحصیلی با وضعیت بیکاری مواجه شده و نمی توانند وارد بازار کار شوند بنابراین سازمان فنی و حرفه ای بر آن است تا با آموزش مهارت های کاربردی زمینه اشتغال دانشجویان را فراهم سازد.
او ضمن بیان این که سازمان آموزش های فنی و حرفه ای استان همدان ۵۰۰ حرفه را جهت آموزش ارائه می دهد مطرح کرد: علی رغم اعتبار اندکی که دولت به آموزش های فنی و حرفه ای اختصاص می دهد ولی سازمان آموزش های فنی و حرفه ای آزاد و قدرتمند در انجام وظایف آموزشی خود و توسعه مهارت ایفای نقش می کند.
رئیس سازمان آموزش های فنی و حرفه ای از دوره های آموزشی نوین سازمان خبر داد و گفت: با توجه به پتانسیل گردشگری استان همدان، مرکز آموزش هتل داری همدان با کمک و مساعدت مسئولین استان پس از چند سال در شرف تجهیز و بهره برداری است که قطعاً آموزش های با کیفیت در زمینه هتل داری و گردشگری در آن دایر خواهد شد که جهت انجام این مهم در حال رایزنی با مراکز و سازمان های بین المللی جهت عقد تفاهم نامه همکاری هستیم.
او در ادامه با اشاره به این که در زمینه چرم از توانمندی کارآفرینان استفاده شده است گفت: در این حوزه کارگاه هایی در شهر همدان و روستای اصله از توابع شهرستان فامنین تأسیس شده که به صورت تولیدی و آموزشی اداره می شوند و آموزش های لازم در خصوص صنایع چرمی را در اختیار علاقمندان قرار می دهند.
مختاران در پایان با یادآوری این نکته که سازمان آموزش های فنی و حرفه ای زمینه ساز اشتغال است خاطر نشان کرد: این سازمان در زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، تفاهم نامه های متعددی در سال ۱۳۹۷ اجرا کرده است که بیش از هزار نفر در مراکز دولتی و آموزشگاه های آزاد مورد آموزش قرار گرفته اند.
حنانه فراهانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار