هشدار بزرگترین توسعه دهنده آنتی ویروس

هجوم بدافزارها در ۲۰۱۹ رکورد خواهد زد

تهران (پانا) - شرکت مک آفی به عنوان یکی از بزرگترین توسعه دهندگان آنتی ویروس در جهان به تازگی در جدیدترین گزارش خود از افزایش قابل توجه بدافزارهای خطرناک و حملات تروجان‌ها در سال جاری میلادی خبر داده است.

کد مطلب: ۸۹۷۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
هجوم بدافزارها در ۲۰۱۹ رکورد خواهد زد

به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش حملات سایبری، بدافزاری و سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران، بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری با بهره‌گیری از بدافزارهای مختلف درصدد نفوذ به حساب‌های کاربری و دستگاه‌های الکترونیکی کاربران متصل به اینترنت هستند تا بتوانند با سوءاستفاده از اطلاعات آن‌ها، به اهداف شوم خود دسترسی پیدا کنند.

بر اساس آمارهای منتشر شده، میزان حملات سایبری و هک در دو سال گذشته، به اوج خود رسیده است و با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورها و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری در سراسر جهان، هدف این‌گونه حملات قرار گرفته و آسیب‌ها و خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند.

بدافزارها، باج‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ میلادی کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها شده است.

با اینکه حملات سایبری و بدافزاری بسیاری تاکنون در جهان رخ داده است و خیل عظیمی از کاربران را تاکنون با مشکلات متعددی مواجه ساخته است، تازه‌ترین گزارش‌های منتشره از سوی محققان و پژوهشگران امنیتی نشان می‌دهد که هجوم بدافزارهای خطرناک در سال ۲۰۱۹ میلادی بسیار چشمگیر خواهد بود و بدون شک به رکوردی بی سابقه و کم نظیر در طول تاریخ دست پیدا خواهد کرد.

حالا به تازگی گزارش‌های جدیدی از سوی شرکت مک‌آفی به عنوان یکی از بزرگترین توسعه دهندگان و ارائه دهندگان نرم افزارهای آنتی‌ویروس در جهان، منتشر شده است که نشان می‌دهد بدافزارهای مخرب و خطرناک در سال جاری میلادی به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد و کاربران بسیاری نیز بدین ترتیب قربانی حملات سایبری، بدافزاری و تروجان ها خواهند شد و هکرها و مجرمان سایبری نیز قادر خواهند بود به حجم زیادی از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی آنها نفوذ و دسترسی پیدا کنند.

بر اساس همین گزارش که در وب سایت سی نت آمده است، کیفیت و قدرت تروجان‌هایی که حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری و پرداخت‌های الکترونیکی آنها را مورد هجوم قرار می‌دهد، افزایش قابل توجهی یافته است

به علاوه، تعداد بدافزارهای موجود در اپلیکیشن های استخراج ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده نیز افزایش قابل توجهی یافته است به گونه‌ای که هکرها و مجرمان سایبری به منظور کسب درآمد از ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده، به طراحی و تعبیه این ارز رمزها در اپلیکیشن و وب سایت‌های مختلف اقدام کنند.

این شرکت همچنین عنوان "سال حضور بدافزارها در همه جا" را به سال ۲۰۱۹ میلادی اختصاص داده است و به طور کلی پیش بینی کرده است که بدافزارها به میزان قابل توجه و کم سابقه‌ای رشد و افزایش پیدا خواهند کرد.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در شرکت مک‌آفی همچنین در این گزارش خاطرنشان کرده اند که یکی از دلایلی که بدافزارها در سال جاری میلادی رشد بیشتری خواهند کرد و حملات بدافزاری و سایبری رکورد خواهد زد، وفور گجت های هوشمند متصل به اینترنت خانگی همچون ساعت هوشمند و اسپیکرهای هوشمند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار